• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Naturkompaniet VIP-kund

Fick just hem naturkompaniets katalog tillsammans med fjällrävens katalog. I följebrevet står det också "Som VIP-kund får du..."

Hmm, jag har handlat exakt 3 stycken ljus hos dem senaste 3 åren tror jag. Att de sen inte ens har koll på vad mitt förnamn är utan fläskar på med alla förnamn i sitt brev är ju en annan fin sak.

Dvs för att bli VIP-kund räcker det med att man finns med i SPAR?

Och sen har jag åsikter om miljövänligheten att 2010 skicka tjocka kataloger land och rike runt om jag inte ens beställt dem, men det gäller ju fler än NK

Christian
 
NK fullkomligen bönar och ber om att inte folk ska handla där. Sambon var in i dag för att handla kängor ( 3200 :- ) och byxor ( 1900 :- ) och frågade vad dom kunde göra på priset. Ingenting var svaret. Inte fan är det konstigt att folk prövar storlek i butik och sen handlar på nätet.
 
. Inte fan är det konstigt att folk prövar storlek i butik och sen handlar på nätet.

Håller helt med, va inne på Naturkompaniet på sveavägen förra veckan för att kolla på lite kök, som finns på nedersta våningen, tittar lite där men ville ha hjälp, så går till kontoret och ropar på nån, inte en själ där. Går till våningen över där jag hittar en kille som bara säger att han är upptagen. jaha, går till översta planet och frågar en tjej i kassan om nån kan komma ner o hjäklpa mig, svaret blir att hon måste stå kvar i kassan...

Enda anledningen att man går dit är just för att man kan pröva storlekar och få hjälp (om man ens kan kalla det hjälp med tanke på hur okunniga vissa är! ), när de inte ens kan erbjuda hjälp vem fan handlar där då med priserna de har?
 
Det finns fler trådar om det där. Jag tycker att personalen ofta är väldigt bra och serviceminded, speciellt om man handlar på vardagar. Däremot så känns priserna höga och noll prut så jag handlar hellre på andra ställen men fönstershoppar i alla fall. Har faktiskt köpt ett inte alltför billigt skidpaket och småprylar där men det blir oftast nätköp på GetOut om de bara har det jag vill ha numer.
 
Det är nog väldigt beroende på vem som jobbar i butiken. Jag har fått omvärdera naturkompaniet fundamentalt mer än en gång då de vissa gånger i vissa städer varit helt omedgörliga och okunniga för att i en annan stad vara helt underbara.

Jag kan glatt rekommendera Sundsvalls båda friluftsbutiker som båda har fantastisk personal. I den mindre av de båda blir jag dessutom ofta förvånad över att de kan hålla riktigt hyfsade priser.

Jag gör ofta tvärtom. Kollar upp specifikationer på nätet för att ta reda på rimlig prisbild och läsa recentioner. Sedan köper jag i butik som kan hantera eventuella reklamationer bättre.
 
eller vilken butik man åker till. vad jag kommer ihåg är väl en del butiker utlagda på frääänsschajsing. träffar man rätt företagare i rätt (fel) situation kan man nog pruta med både det ena och det andra..
 
En gång i tiden var jag VIP-kund. Eller i alla fall "medlem". Jag har för mig att det till och med fanns ett medlemskort. Det var på nittiotalet. Sen var man plötsligt inte medlem längre.

På den tiden var de kanske lite mindre toppstyrda. Jag var på Hantverkargatan och kollade på en stor ryggsäck, var på väg att köpa en Fjällräven Gyro på bra reapris när försäljaren sa: "Men du, du kan få köpa min begagnade Berghaus Vulcan istället". Vilket jag ju gjorde. Det skulle kanske inte hända idag.