Naturfoto-sidorna

Hej!

Har ni surfat runt bland dessa (Aktivitet - Foto)?

Några kommentarer, förslag på inriktning, plus, minus etc.

Hjälp till och styr upp.

Hälsningar
David - Utsidan, ansv. för fotosidorna.

Bra start

Jag tycker att det är en bra början. Det som står är informativt och bra.
Jag skulle gärna vilja se lite utförligare information om olika saker.
Till exempel har http://www.photo.net (som du föreslog i ett annat meddelande) en väldigt bra text om "ljuset".

Man kanske kan ha en avdelning som heter "profilen" där man intervjuar en känd naturfotograf som berättar om hur han jobbar, vad som driver honom och var han plåtar helst. (Claes Grundsten och Mattias Klum är två givna kandidater).

Många plåtar själva, varför inte ha en fototävling där Utsidans medlemmar får bidra med en bild var, och så får alla rösta på vilken bild de tycker bäst om.

Som sagt, det är en bra start, men kräver lite arbete för att fortsätta i samma riktning. Men det är ju oerhört trevligt att sidorna och foto-forumen finns!!

/p

Tankar

Kalasbra!

Det ideer som ligger och pyr är någon i den här riktningen.

Några av de saker som vi funderar på att göra är:
- kritikforum (medlemmar kan ladda upp en bild som vi andra kan kommentera), förutsatt att servern klarar detta
- låta en proffsfotograf kritisera, vara bollplank och presentera sig själv.
- veckans album (utifrån albumfunktionen)
- tävlingen lät som en mycket bra idé

Vi jobbar frenetiskt på att utveckla hela utsidan och detta kommer att vara en viktig del.

Hälsningar David - Utsidan

Bra idé

Kritikerforum tycker jag är en bra idé. Men det måste vara någon som vågar kritisera konstruktivt (utan att såga jäms med fotknölarna) eftersom syftet måste vara att vi som amatörer (och även proffs för den delen) ska lära oss att plåta bättre.

Kul.
/p

Länkstrukturen

Kategorin "Foto" bland länkarna (som även innehåller underkategorin "Bildgallerier") borde bort. Bildgallerilänkarna ska förstås ligga som underkategori till kategorin "Aktiviteter - Foto".

Naturfotosidorna

Jag har nu sett till att länken galleri länkar till Gallerisidan.

Däremot hängde jag inte med på den andra kommentaren om FOTO länken.

Hälsningar David - Utsidan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jock Scott grundinställningar - naturfoto Fotomotiv 6
frarol Naturfoto, eller... Fotomotiv 12

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg