• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Natur/vandrings/fotoresa till Afrika eller Sydamerika vintern 2010

Hej där,

På vintrarna brukar jag resa söderut för att vandra, uppleva och fotografera natur men även träffa människor.
De senaste två åren har jag varit i Indien men nu är det dags för Afrika igen (kanske Kamerun) eller Syd/Centralamerika (kanske Venezuela eller Costa Rica).

Jag söker någon som gillar att uppleva natur, vandra i djungel/regnskog: längre turer eller dagsutflykter, men också att äta gott och att softa emellanåt. Ligga i skuggan med en god bok någondag emellanåt är avkopplande. Eller ett par kalla öl till god mat.

Tänker mig 3-5 veckor nån gång under jan-mar 2010.

Söker en reskompis som liksom jag är allmänbildad, positiv och naturintresserad. Söker även diskussionspartners med liknande intressen. Har du några tankar på att paddla kajak söderöver så är det ett intressant diskussionsämne.

Gillar du också att uppleva växterna, fåglarna, trollsländorna, värmen, människorna och nätterna nära ekvatorn - hör av dig vettja!

Uffe

Senast ändrad:
Jag kan tillägga att jag är ganska sugen på att resa till Kamerun och besöka de fina regnskogarna där, t ex Korup National Park, samt vulkanen Mt. Cameroon 4000 möh, vid atlantkusten.

Bestämmer mig för Afrika eller Sydamerika i mitten av december :)

Uffe

Ps om du inte är medlem kan jag nås på uffe_65@hotmail.com

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg