Natur och Samhälle i Norden

Jag vill tipsa om en förening i Stockholmsområdet med lite filialer runt om i landet. Om du är intresserad av allt möjligt som har med Natur och Friluftsliv, men också om samhället runt omkring, så är detta en förening för dig. Den grundades på 70-talet av ett antal studenter ffa KTH, som reste till Island tillsammans. Sedan följde ett antal "expeditioner" till Grönland, Svalbard, Färöarna, paddling i Finland, m.fl. Just nu för föreningen en litet mer lokal tillvaro med kortare studieresor och exkursioner i Sverige. Det fina i kråksången var att man bedriver studiecirklar om resmålen i förväg och att man många gånger sammanfattat sig i skrift efteråt. Dessa skrifter finns även att köpa. Om du är intresserad kan du titta på deras hemsida. Jag tycker föreningen är värd en liten uppfräschning med nya medlemmar och kanske nya resmål. Det är också ett jättebra sätt att träffa nya kompisar att dela sina upplevelser med. Om någon av dom gamla polarna läser det här kan dom väl höra av sig till mig! Vi var många!
http://www.algonet.se/~fnsin/
\C

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Bilder från svensk natur, tex nationalparker Utrustning allmänt 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg