Narvik - Bergen - Oslo - Malmö

Är det någon som vet något om vägen? Hur backigt? Hur många dagar/veckor?

Skulle uppskatta lite info kring kartor.
 
Hur backigt?!?

Hur menar du? Om det finns backar på denna 300 mil ? (minst tror jag) långa sträcka.

Ja hundratals! =)

Låter som ett spännande projekt hur som helst. Håll oss uppdaterade.

mvh

Johan
 
Backigt

Jag cyklade mellan Narvik och Mo i Rana får några år sedan och den längsta uppförsbacken tog väl en halvdag att cykla uppför. Hade då en "standard utväxlad" (kommer inte ihåg exakt) 21 vxl MTB (gamla shimano XT komponenter) och det gick bra, däremot skulle det varit bra med lite tyngre växlar i nedförsbackarna. Annars när man åkt bil i Norge stöter man ju på en och annan backe men ingen som inte går att cykla uppför. Kolla in banprofilen för jotunheimen rundt så får man en uppfattning om hur det kan se ut (http://www.jotunheimenrundt.com/). Fast det är ju förstås ingenting mot dom backar som t.ex Corax skriver om...
Om man följer kustvägarna är det ju sällan några stigningar att prata om, det är ju först när man ska upp i bergen som backarna börjar...
Då jag cyklar med full packning brukar jag räkna att jag cyklar 2mil i timmen (inkl raster mm).
På ovan nämda Norge tur stötte vi dock på en tysk som cyklade utan packning på sin racer och tog in på hotell/hytter på kvällarna och han cyklade 20-30 mil / dag...
Ge er iväg på er tur så får ni se om ni hittar några backar! Lycka till...
[Ändrat av Anders.Appelqvist 2001-07-11 kl 15:29]
 

Liknande trådar