• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nån som vet nått om denna historia

Hej, jag hörde en historia för ett bra tag sedan på radio så jag vet inte om det var en pjäs, en historia, en myt eller vad det var men grejen var intresant. hela grejen lät så här. det var en man som gillade att vara på fjällen och vandra men en gång så är han ute oroväckande länge, han kommer tillbaka tillslut men beter sig anorlunda, han påstår att han har hittat guld, riktigt mycket guld. hans vänner säger nått i stil med att han skämtar eller nått sånt. han sticker iväg igen och är borta riktigt länge, hans kompisar blir oroliga och far å letar han, dom vet på ett ungefär vart han kan vara. när dom går på fjället så ser dom en kulle och dom får en konstig känsla när dom ser den så dom går upp för den. toppen består av sand och omges av en stor mängd sly som bildar en perfekt cirkel om toppen. han kopmisar hittar den försvunne på toppen död utan några direkt synliga skador med en full ryggsäck.
ryggsäcken är full av bara sand.

känner nån igen den så vill jag veta hela historien för det vara massa småsaker med, om det finns på nån sida nånstans el dyl

mvh erik
[Ändrat av cancerman 2005-03-04 kl 23:45]