Min strategi som gör att jag egentligen inte saknar röstguidning när enheten autoruttar är att ha ett datafält som visar "Distance to next". Då kastar jag bara en snabb blick där och vet ungefär hur långt det är kvar till nästa sväng. Jag vet att svänginstruktionen kommer att dyka upp när det är något hundratal meter (mer på motorväg) kvar och kan titta efter den just då. Detta tycker jag funkar så bra att jag faktiskt inte brytt mig om att fixa röstguidningen på motorcykeln trots att min nuvarande enhet klarar det.
Jag har kommit mig att använda enbart 2st datafält varav ena oxo är just Distans till nästa o den andra är Distans till destination. Vidare har jag lagt in Gir översikt före och Aktuell rutt ligger efter Karta så då är det enkelt att mha Quit resp. Page knapparna snabbt få ytteligare info.. Håller alltså med dig helt på den punkten även om det ff är lite ovant att komma ihåg att kolla regelbundet efter VARJE sväng!
PR (Pelle Rindar) skrev:Jag gissar att man till 60-serien bestämt sig för vilken funktionalitet som efterfrågas och mer koncentrerar sig på buggfixar nu. Transparenta datafält är nog mer efterfrågat på fordons och framförallt marinnavigatorer än på en friluftsenhet som 60-serien.
Min lösning på det hela var att prioritera bort friluftsanvändningen och istället köpa en 276C som är perfekt anpassad för fordons- och marinbruk. Den har dubbelt så stor skärm, transparenta datafält, röstguidning och är mycket snabb.