Nån som kan komma med råd?

Ska köpa en ryggsäck för 3-7dars vandring, både tält och stuga beroende på vandring.

Har kikat på Haglöfs OXO 650 och Lundhags V8 65, nån som har erfarenhet av dessa?
Var och testade som hastigast i helgen och tyckte OXO'n satt riktigt bra, aningen bättre än V8an

Men kom gärna med råd och tips, är första ryggan som ska köpas =)

MVH//Tony
 
Ska köpa en ryggsäck för 3-7dars vandring, både tält och stuga beroende på vandring.

Har kikat på Haglöfs OXO 650 och Lundhags V8 65, nån som har erfarenhet av dessa?
Var och testade som hastigast i helgen och tyckte OXO'n satt riktigt bra, aningen bättre än V8an

Men kom gärna med råd och tips, är första ryggan som ska köpas =)

MVH//Tony

OxO har jag ingen erfarenhet av men om du ska köpa V8 kan jag bara säga att du har en god chans att slippa undan billigt då de gamla varianterna är på rea överallt. Skillnaden på de nya och gamla är liten, dragkedja in till övre delen av facket (som även om det är en bra och beprövad sak att ha i detta falla floppar helt då man inte har lagt den på ett bra ställe och inte låter den gå ända upp) och en liten ficka utanpå som säkert är bra men ingen stor grej.
1000kr extra för dessa delajer är inte värt det, köp den gamla isf!

Själv skulle jag dock kolla på denna http://www.sportiaden.se/camping.htm, huruvida den passar dig eller inte kan jag inte säga så mycket om men det är en säck med mer påkostat bärsystem än V8 och med fördelen att den har löstagbara sidfickor. Den ersattes för nått år sedan av lundhags troja men finns fortfarande på rea här och där.
Löstagbart topplock och sidfickor gör ochså att den är lätt att banta ner tillfälligt om man behöver det.

Generellt så avråder jag från allt som inte finns på rea eller SH.
 
Jo hitta nåt på rea skulle inte vara så dumt, har dock inte hittat den äldre V8an på nån affär så man kan prova den, och vilken dragkedja är det du menar, frontöppningen?

Sedan vill jag ha "påsar" nere på sidorna så man kan ha spön, tältpinnar etc. där
 

Liknande trådar