Jag vet - vad jag menade var att det är lätt att man blir osäker på resultatet när man hamnar en bit utanför vad man trodde. Jag syftar på diskussionen i bland annat den här tråden:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=59973
Haha, jasså min märkliga kroppsform återkommer i nya trådar ser jag?
Kan ju passa på att berätta hur jag valde. Enligt min ryggmätning skulle jag ha den minsta storleken trots att jag enligt totallängden snarare skulle överväga största.. (Jag har aldrig reflekterat över att skulle ha särskillt extremt kort rygg och långa ben men... eeh jaa... det kanske förklarar en o annan pik om älgakliv mm..). Jag grunnade en del över detdär och misstänkte att kroppsproportioner i övrigt oxo spelar roll. Jag chansade därför på ett mellanting och köpte en ak70 i strl 2. Det blev i mitt fall mkt bra. Den sitter utomordentligt väl på min rygg och jag är helnöjd med säcken. Den har hittils bara hängt med på skidstugtur i muddus (ca 14 kg inkl konservburksmat mm) och vid anmarscher vid klättring (som mest 19,5 kg uppmätt). Jag är stormförtjust, den tål avsevärt mer vikt om jag t e x ska lägga på campingutrusning till klätterutrustningen (volymen kan börja bli på gränsen, men det går nog med lite prylar utanpå), remmar o bärsystem är tunnt men stadigt och välformat.
Gidenstam, jag bor några mil utanför gtb, men vill du klämma på min Cruxsäck så går det säkert att lösa.