Nalgene - Myt el Sanning - Hausse el Baisse

Torkad mat

När man har med sig mat man torkat själv och vill låta den ligga i blöt de sista timmarna av dagens vandring så är det lätt att få upp den ur en flaska med stor öppning. Någon idiot hade lämnat sin ute på fjället så jag tog den, skulle aldrig ha köppt en för dyra pengar.

/Davi

Re: Re: + & -

conar; sa:
synaps; sa:
- Omöjlig att dricka ur när kroppen/kajaken är i rörelse (man får allt i nyllet)
[Ändrat av synaps 2005-09-06 kl 20:18]

Det finns en losning pa detta ocksa:
http://www.nalgene-outdoor.com/store/subcategory.asp?categorysubcategorycode=194

"The Nalgene Easy Sipper has been the most requested product we have had over the years."

Men det ar klart- da blir ju produkten annu dyrare :)

Men är det väldigt varm dryck så föredrar jag nog ändå en kåsa eller mugg att dricka ur.

Thure

Raskesven; sa:
Som nämnts används Nalgeneflaskor inte bara som dricksflaska, även om i alla fall jag förknippar dem med det, trots att jag använder dem även till annat. Går troligen att i varje enskilt fall finna ett substitut, men Nalgene har det mesta.

En idé vore kanske att starta upp en verksamhet motsvarande den som Tupperware driver. En medveten frilufsare kan samla sina medvetna frilufsarvänner i sitt vardagsrum (Louttolako el. motsv.) och under en Nalgene-representants ledning prata om samt testa olika produkter. Man kan jämföra öppningshåls-storlekar, hälla olika varmt vatten i flaskorna samt väga dem. När denna förevisning är över köper deltagarna sina önskade produkter och går till sitt respektive Hilleberg där de sover en god natts sömn med ett optimalt produktval som huvudkudde.

Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.

brandmansmicke; sa:
Pissnödig nattetid, -30 utanför sovsäcken, då behövs också en flaska med stor öppning varvid Nalgenes sortiment fungerar bra. Jag undviker dock att använda samma flaska till mat & dryck.

Varför det? Om man har betalat dyrt för en flaska som "inte tar åt sig smak" ska man väl utnyttja det?

tjonsson; sa:
En idé vore kanske att starta upp en verksamhet motsvarande den som Tupperware driver. En medveten frilufsare kan samla sina medvetna frilufsarvänner i sitt vardagsrum (Louttolako el. motsv.) och under en Nalgene-representants ledning prata om samt testa olika produkter. Man kan jämföra öppningshåls-storlekar, hälla olika varmt vatten i flaskorna samt väga dem. När denna förevisning är över köper deltagarna sina önskade produkter och går till sitt respektive Hilleberg där de sover en god natts sömn med ett optimalt produktval som huvudkudde.
Bra idé. Håller du i det hela? Då kanske vi kan få lite rabatt också.

Raskesven

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg