• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Naken vandrare

Undra vilken rubrik detta hör hemma under?
Vandring? Trekking? Kläder? Eller kanske UL?

Ur Expressen:
"Att visa sig naken offentligt är förbjudet i Storbritannien men det har inte hindrat den 46-årige förre marinsoldaten från att göra ett andra försök att ta sig igenom Storbritannien iförd endast kängor, hatt och ryggsäck. Åren 2003-2004 genomförde han den 136 mil långa nakenvandringen från Land's End i söder till John O'Groats i Skottland. Den gången greps han 14 gånger av polisen och avtjänade två fängelsestraff."

1157731.jpg


Kanske vi skulle bjuda in honom till Lappland? Här finns det områden där ingen blir störd av att han är naken... och myggen skulle bli överlyckliga.
 
Döh...Transportera så klart

Denna har varit uppe någon gång. Föga överaskande fokuserade en del mer på bärverktyget än annat, 'failed the litmus test' så det bara sjöng om det. Ni vet vilka ni är...vad ni är.
 
Re: Re: Döh...Transportera så klart

redösnoj; sa:
Vad är Litmus test??

Litmus=Lackmus,ett ämne som finns i vissa lavar, används för att kolla ph-halter,i t ex en sjö.

Används även som ett uttryck för att avgöra om sakernas ordning följs,om något kan anses som "äkta".


peter
 
Re: Döh...Transportera så klart

lapetter; sa:
Föga överaskande fokuserade en del mer på bärverktyget än annat, 'failed the litmus test' så det bara sjöng om det. Ni vet vilka ni är...vad ni är.

Men jag tycker inte vi lyckades besvara den största gåtan den gången: om man går naken, får man då ha förstärkningsplagg och regnkläder? Om inte - vad tusan HAR han i sin Vulcan?

Kanske en massa Nalgeneflaskor och Hillebergtält. Eller tältkåta.
 
Re: Re: Döh...Transportera så klart

Nordesjö; sa:
lapetter; sa:
Föga överaskande fokuserade en del mer på bärverktyget än annat, 'failed the litmus test' så det bara sjöng om det. Ni vet vilka ni är...vad ni är.

Men jag tycker inte vi lyckades besvara den största gåtan den gången: om man går naken, får man då ha förstärkningsplagg och regnkläder? Om inte - vad tusan HAR han i sin Vulcan?

Kanske en massa Nalgeneflaskor och Hillebergtält. Eller tältkåta.

Myggmedel? Hudlotion? Skäggtrimmer? Ett kylskåp med mat? En tysk(?) vandrade genom Sverige med ett kylskåp på ryggen får något år sedan. Den här mannen kanske är lite mer diskret (med just den detaljen).
 
Re: Re: Döh...Transportera så klart

Nordesjö; sa:
Men jag tycker inte vi lyckades besvara den största gåtan den gången: om man går naken, får man då ha förstärkningsplagg och regnkläder? Om inte - vad tusan HAR han i sin Vulcan?

Kanske en massa Nalgeneflaskor och Hillebergtält. Eller tältkåta.
Mat naturligtvis. Var det inte det som eliminering av prylar och byte till lätta prylar gick ut på, så man kunde ösa på med mat?

Raskesven
 
Re: Re: Re: Döh...Transportera så klart

Raskesven; sa:
Nordesjö; sa:
Men jag tycker inte vi lyckades besvara den största gåtan den gången: om man går naken, får man då ha förstärkningsplagg och regnkläder? Om inte - vad tusan HAR han i sin Vulcan?

Kanske en massa Nalgeneflaskor och Hillebergtält. Eller tältkåta.
Mat naturligtvis. Var det inte det som eliminering av prylar och byte till lätta prylar gick ut på, så man kunde ösa på med mat?

Raskesven

Naturligtvis. Ibland sitter man faktiskt där ute och ångrar att man inte prioriterade bort kalsongerna för något smarrigt.
 
angående kalsonger...

...en kompis lyckades faktiskt lura i mig för tjugo år sen att han kastade kalsongerna efter användning...eftersom han var norrlänning och hade bott hemma och aldrig lärt sig tvätta...och jag trodde honom...i många år...kanske inte så konstigt att jag fick bimbo stämpel på mig...men jag tror på allt folk säger...och bidrar till debatten...han kanske har fågelböcker...kikare...moss och lavböcker...och sovsäck (naken om dagen när han promenerar kanske han håller värmen...om natten blir det nog väldigt varmt och skönt att krypa ner i dubbla sovsäckar) i ryggan:) men annars...varför kalsonger under? killar på läger har ju ändå samma kläder i flera veckor...skippa kallingarna...så blir det luftigare *ler stort*
kram till alla som vill från ninapenda
 
Hmm.. Ja.. Min komentar till detta...

Det borde väl skava en hel del att bära en ryggsäck direkt på kroppen??? Fast det e klart... Ingen vet ju hur tung den är... Hmmm...