Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Några småttingar
- Trådstartare seved1
- Start datum
Ja dom är lite roliga tycker jag. Jag sålde dom på 10 min när jag la ut dom. Så dom vart poppis. Dom är ju behändiga bla annat som neckers.
Seved
Har du någon "stöveldolk att visa upp, fölåt jag är ju på Utsidan, jag menar "Kängdolk"
Vet du vilka knivar som är olagliga?, var de än befinner sig, utom kanske i De Pauls samling o andras förståss, man ska ju kunna samla på dem.
Har du eller någon bilder ?
Precis som du säger. Om man har tillstånd från polisen så får man importera vilka knivar som helst om man kan bevisa att de ingår i din samling. Problemet uppstår om polisen ertappar dig med en av dessa alster ute på stan. Då ryker tillståndet.Vet du vilka knivar som är olagliga?, var de än befinner sig, utom kanske i De Pauls samling o andras förståss, man ska ju kunna samla på dem.
Har du eller någon bilder ?
Dessa knivar är dock inte olagliga i vårt land oavsett om de ingår i en samling eller inte. Dvs, om du inte bär dem på dig under situationer där de inte behövs, t ex på ett disco .
~Paul~
Exakt som depaul säger. Inga knivar är olagliga det är bara i vilken situation man bär dom som är olagligt. Har man en stillet , jaktkniv eller skruvmejsel på sej i krogkön så blir man av med den om dom ser det. Men har man en liten fällkniv eller liknande så tror jag inte det är nån fara.
Jag pratade med en polis i Norrköping, med anledning av att jag var på marknader och sålde blad och knivar samnt att jag skulle importera och samla knivar.
Seved
Jag pratade med en polis i Norrköping, med anledning av att jag var på marknader och sålde blad och knivar samnt att jag skulle importera och samla knivar.
Seved
Jag tänkte nog närmast på de där sk "springknivarna" där bladet åker fram med ett häftigt : kting
Typ italienska har jag för mig fanns förr, en butterfly kniv har jag som jag tog ifrån en klient när jag jobbade åt Kriminalvårdverket på 80-90 talet.
Den kan man "leka med" så folk blir rädda...
De andra jag tänker på är :
Man trycker på en knapp så åker bladet ut rakt fram eller viks ut snabbt, en del är för att ha i ärmen som man skakar fram snabbt när fienden anfaller, vet ni vad jag menar ? eller finns de bara på film ?
Typ italienska har jag för mig fanns förr, en butterfly kniv har jag som jag tog ifrån en klient när jag jobbade åt Kriminalvårdverket på 80-90 talet.
Man trycker på en knapp så åker bladet ut rakt fram eller viks ut snabbt, en del är för att ha i ärmen som man skakar fram snabbt när fienden anfaller, vet ni vad jag menar ? eller finns de bara på film ?
Jag tänkte nog närmast på de där sk "springknivarna" där bladet åker fram med ett häftigt : kting
Jodå springknivar och stilleter är tillåtna om man är över 21. Man söker tillstånd där kniven kommer om man nu importerar. Annars söker man tillstånd bara.
Dom andra som man bär på underarmen är nog mera en fråga om vad man har för bäranordning. Men kniven bör vara en tunn och smidig kniv tex en skeleton.
Seved
inte alltid man blir av med kniv i krogkön
Lite OT, men ändå.
det är inte bara dePaul som samlar på knivar... fast jag passade på att specialicera mig på rak-knivar. Passade på att köpa ett par nya knivar till min samling på en resa för kanske 5 år sedan och på kvällen gick vi ut. Det blev "disco" senare på kvällen. Jag hade glömt lägga ur två fin-fina rak-knivar från sheffield...
Vakten totalmissade dem i innerfickan när vi gick in... fick mig att undra lite då en av knivarna var i kartong.
ps. båda knivarna nu sålda, för ett mycket bättre pris ds.
gillade också flå-kniven... mest för att det oranga e så snyggt
BZ/
Lite OT, men ändå.
det är inte bara dePaul som samlar på knivar... fast jag passade på att specialicera mig på rak-knivar. Passade på att köpa ett par nya knivar till min samling på en resa för kanske 5 år sedan och på kvällen gick vi ut. Det blev "disco" senare på kvällen. Jag hade glömt lägga ur två fin-fina rak-knivar från sheffield...
Vakten totalmissade dem i innerfickan när vi gick in... fick mig att undra lite då en av knivarna var i kartong.
BZ/
Lite OT, men ändå.
BZ/
Ha ha ja där ser man, man måste ha tur ibland oxå. Jaha sheffieldknivar, det är fint det, jag har en ca 100 år gammal huggar liknande sheffieldkniv.
Ja det oranga passar jäkligt bra med blästrad finish.
Seved
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg