• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Några AIrsoftare på utsidan?

Tjena,

Har alltid älskat att röra mig i naturen, att idrotta och att laga min egen mat. Det föll sig naturligt att jag tog mig till det militära när jag skulle välja karriär. Tyvärr var det lite för hierarkistk, med dålig byråkrati, lite politiserat - ja ni känner säkert till försvarsmakten själva. Dock förde det militära med sig en passion för strid som jag nu kanaliserat till airsoft (Och i viss mån paintball) För er som inte vet vad airsoft är, kan ni läsa om sporten här :www.airsoft-sverige.se , eller på wikipedia.

Finns det några mer intresserade airsoftare på Utsidan måntro?

När jag var mellan 12-15 år suktade jag efter en soft air gun i Hobbexkatalogen. Fick aldrig nån, en polare däremot fick lov av sin pappa att köpa en på teknikmagasinet. Det var kul då vill jag minnas. Mitt eventuella vapenintresse försvann dock när jag fick en ak kring halsen under värnplikt och vidare engagemang inom fm. Fascination byttes efter första skottet mot en ovillkorlig respekt.
Vet inte vad jag vill ha sagt så jag ställer en fråga istället.

Är det verkligen en sport? Spel eller lek är väl en mer korrekt benämning?

Paintball är dock kul, gör dessutom mindre ont än att bli träffad med fx-am...

Båda sakerna känns dock svårt att kombinera med friluftsliv på ett naturligt sätt utan att kännas udda :)

Tjena,

Har alltid älskat att röra mig i naturen, att idrotta och att laga min egen mat. Det föll sig naturligt att jag tog mig till det militära när jag skulle välja karriär. Tyvärr var det lite för hierarkistk, med dålig byråkrati, lite politiserat - ja ni känner säkert till försvarsmakten själva. Dock förde det militära med sig en passion för strid som jag nu kanaliserat till airsoft (Och i viss mån paintball) För er som inte vet vad airsoft är, kan ni läsa om sporten här :www.airsoft-sverige.se , eller på wikipedia.

Finns det några mer intresserade airsoftare på Utsidan måntro?

Jag respekterar ditt intresse Anders, men att använda uttryck som "passion för strid" är i min mening rätt osmakligt.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg