• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Någon som har samma problem?

Jag har precis köpt nya kängor . Garmont Syncro 111 gtx.
Fick råd att jag skulle köpa en storlek större och det gjorde jag, kängorna sitter helt perfekt. Men när jag har gått ett litet tag får jag ont på sidorna av fötterna, jag vet inte om det skulle bli bättre om jag fick mig nått slags inlägg eller så.
Har ofta problem med mina fötter och så...
Nån mer än jag?

krångelfötter

Jag känner igen det där!
Har du tur går problemen över av sig själv när skorna är lite bättre ingådda alternativt fötterna har vant sig.

Men om du ofta har de här problemen med fötterna oavsett skor tycker jag att du ska träffa en ortopedtekniker som kan hjälpa dig med skoinlägg. Det kan ju vara så att du viker vristerna inåt när du går (gör nästan alla kvinnor har jag hört)och smärtan beror på snedbelastning.

Själv fick jag hjälp på löp- och skokliniken i Göteborg där det finns förstående personal och en ortopedtekniker. Men vill man ha inlägg i skorna så kostar det en rejäl slant såvitt jag vet. De görs ju efter din fot. Räkna med åtminstone 800 för ett par (tror jag i allafall?) En tröst är att de håller länge.

Om du får ont också i sandaler och andra öppna skor går det att lösa genom att man klistrar in sk pilotter, små kuddar som ger stöd för framfoten.

Jag kan tyvärr inte riktigt det här med regler för hur man kan söka hjälp, de offentliganställda ortopedteknikerna kräver möjligen en remiss från läkare. På vissa håll kan det också vara lång kö.

Ring och kolla där du bor!

Jag skulle gissa att det går över på ett litet tag.
Har nämligen själv samma problem med varje nytt par skor jag köper. Men efter en stund töjs de ut även i sidled och då gör det minder ont.
Hoppas det löser sig.

go tur/sam

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg