Någon som har prövat

flying lure?
Det "revolutionerande bete" som alltid fångar fisken och har den "fantastiska egenskapen" att när man lyfter spöt och släpper så glider betet ner i samma vinkel, allt enligt upphovsmännen.
Denna reklam har nu börjat sändas igen på 5:an om jag inte minns fel.
Har en kamrat som köpte hela kittet och enligt honom så var det bara skräp, jag har själv inte testat men har någon annan??

FJS90/91; sa:
Jan!!! Nu måste jag säga ifrån på skarpen.. DU TITTAR PÅ TV FÖR MUKKE!!!

:)

Det är förmodligen sant
:)

Man faktum kvarstår, de får fisk..
Men det är förmodligen för att fisken lever i ett
ytte-pytte-akvarium och ser som sin ända väg till frihet att äta ett gummibete..

Tänkte mest om någon hade köpt märket och testat.
Håller mig till havsfiske och mina gamla beprövade öringdrag.

Var havsfiskar du? Håller själv till på västkusten norr om smögen men har ej ännu kommit iväg på nån riktig havsfisketripp. HAr bara fiskat torsk,berggylta,makrill,näbbgädda och andra mindre fiskar.
VILL DRA UPP EN HAJ,höhö.

owahlund; sa:
Var havsfiskar du? Håller själv till på västkusten norr om smögen men har ej ännu kommit iväg på nån riktig havsfisketripp. HAr bara fiskat torsk,berggylta,makrill,näbbgädda och andra mindre fiskar.
VILL DRA UPP EN HAJ,höhö.
Håller själv till runt Göteborg, tjörn orust har en del fina öring platser.
Vill du fiska haj så kan du åka med någon båt ut till kummelbank eller kring det området.
Agna med lite makrill eller annan blodig fisk och se om det finns någon pigghaj.

Nu kommer jag inte riktigt ihåg reklamen (och jag har inte TV5 längre), men jag har för mig att poängen var att luringen skulle 'simma' nedåt/bortåt när den slagit i vattnet. Det gjorde den nog, både i filmen och i verkligheten - dessutom på ett ganska tilltalande sett. Däremot fick man väl ALDRIG se när den vevades IN på filmerna, och alltså drogs baklänges genom vattnet - inte fullt lika tjusigt kan man tänka..

Förrästen såg jag Flying Lure LIVE på Vildmarksmässan för massa år sen, de ni!! Samma sak där, man demonstrerade med viss övertygelse hur draget gled iväg, men inte fanken släpade man en jigg baklänges genom vattnet där heller..

/Per

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg