Någon som gjort vindskydd till bensinkök?

Jag har ett Primus Gravity MF som jag saknar vindskydd till men har fått köpförbud på prylar av sambon nu. Någon här som tillverkat egna vindskydd billigt?

Typ slakta en kakburk eller gammal trangiakastrull m.m.
 
Kakburk är enkelt men tungt, restaurangstorlek på konservburk är bättre. Inlufthål behövs det massor av. Lättast blir uppläggningsfat i aluminium, de blir dessutom vikbara. Rörinstallatörer har al-plåt i band till rörisoleringar, den bredare versionen är utmärkt, be om 1 m. Dax kanske för sambo V2.0? Betydligt enklare om de deltager aktivt själva.
 
Henne byter jag inte ut i första taget men det var inte så poppis att handla kök utan att säga till :p

Är mest bara för att klara helgen när jag ska ut och paddla lite kanot och då behöver jag inte bära på skrotet heller. Kanske går bra utan om jag hittar en plats i lä?

VVS installatören låter bra, vad kan det kosta? En påse bullar?
 
Vår matlåda samt dess lock till bil och kanotcamping får vara vindskydd oxså, funkar väl. Tre stickstickor och en bit lakansväv fungerar oxså utmärkt efter att ha passerat symaskinen.
En m blir väl inte många bullar?
 
Jag sydde ett av aluminiumfolie. Jajamän, sydde med symaskin.

Vek aluminiumfolien tredubbel och vek dessutom in kanterna så att jag sydde genom sex lager.

Tänk på att göra vindskyddet tillräckligt högt aå att det skyddar och tillräckligt långt så att det inte kommer för nära elden. Om vindskyddet kommer för nära är det risk att antingen sytråden brinner upp eller att det blir för varmt (om det finns delar som inte tål alltför mycket värme).

I princip gratis, dessutom tar det liten plats när man vikt ihop det samt att det är lätt.
 
Jag sydde ett i aluminiumiserat glasfibertyg med Nomextråd. Finns att beskåda på min blogg. Jag har dock ingen sambo så jag är en fri människa och får köpa vad jag vill. ;) Glömde den lilla detaljen att det ska gå att hälla ut vätska så ska sänka en kant.
 
Underbar tråd - jag har lärt mig ordet "stickstickor" idag.
Utemagasinet! Var är ni? "Vi testar hemmagjorda vindskydd".
 
Ohh sweet. En rulle grill/alu-folie har jag hemma så jag ska sy mig ett vindskydd jag med. Lär väl hålla några turer innan köpstoppet är hävt.
 

Liknande trådar