Någon ny tur på gång snart?

Är det månne någon ny spännande tur på gång i Östergötland med omnejd, förutom kajakpaddlingen som också verkar skojig (men får vänta tills senare i år då jag lärt mig paddla kajak)?
 
Hej du!

Vi är 2 stycken som ev tänker göra en improviserad tur till Klarsjön fredagen den 18 maj..Om du har möjlighet att haka på, så är du varmt välkommen.

Mvh

Tessan
 
Turen är planerad mot Skärgölen, som ska vara en klarvattenkälla. Om det verkar okey där så blir det övernattning i tält med brasa och div. tillbehör...

Vi går Östgötaleden från Granstorp via Bengtgölen vidare mot Mela, sen får vi se om det finns någon avstickare mot sjön..? Annars blir det kompassen.

Vore kul om fler Östgötar hänger på trots lite kort varsel.
Vi utgår från Norrköping på fredagen ca: kl.10.00
 
Det blir ungefär 9 kilometer från Granstorp till Skärgölen.
Turen går, som det ser ut på kartan, mestadels genom skog och vi kommer passera genom Glotternskogens natureservat. Det var ett tag sen, nästan 20 år sen jag var vid Höknäset och en grottliknande formation vid övre Glottern. Där kanske det passar med luchrast eller liknande, vi får se...
Tillbakavägen är inte bestämd ännu, det beror på gruppen, om vi ska ta samma väg tillbaka eller inprovisera någon ny sträcka.

Det är inte så långt och vi har gått om tid, då det är ljust ute fram till på småtimmarna. Det blir ingen "tjurrusning" genom skogen direkt.
 
Blev det någon tur?

Hur många blev ni som möttes upp? Kom ni iväg som ni planerade?
Om det blev en lyckad vandring så får ni gärna dela med er av strapatsen och skriva en artikel.
Mvh /magnus
 
Hej!

Det blev en fin vandring genom Glotterskogens naturreservat. Vi började traska vid 10.30 på fredagen, och var tillbaka vid 14 tiden på lördagen.
Efter vår vandring fick vi leka lite vid äventyrsbanan, skriva i kolmilans gästbok, knata rakt in i ett stort scoutläger, krypa under stenar till grottan i Höknäset samt spana in en kronhjort.
Vi var två som vandrade, men på kvällen hade vi lite mms kontakt med kajakpaddlarna i St Anna..hehe
Även dom var nöjda med sin paddling..
Ser fram emot att ses på nya turer framöver..
Ha det så bra
 
vandring

Ny här (så vi får väl se om inlägget lyckas hamna rätt)

Jag hänger gärna med på vandringsturer både kortare utflykter och längre här i östergötland, gärna kring Linköping då jag bor där. Tar helst med hund om det passar.
 

Liknande trådar