Nätbutiker

En fråga!
Efter att beställt från en stor nätfirma fick jag uppfattningen att nätfirman själv inte håller lager utan bara är en yttre fasad för tillverkaren eller ett flertal tillverkare. Som blocket fast det ser ut som om man handlar av en butik där tillverkare hyr in sig. Fungerar det på det sättet?

Det finns något som heter konsignation men då är det i detta fallet omvänt?

Det varierar ganska kraftigt hur olika nätbutiker gör. Men visst är det rätt vanligt att man inte har något eget eller väldigt begränsat lager.

Inhandlar regelbundet saker både i arbetet och privat på detta sätt. Vet att några av de största leverantörerna av IT utrustning fungerar på detta sätt, likaså har jag råkat ut för det när jag beställt vitvaror från en mycket stor nätbutik i sverige (de har mycket i lager, men vissa saker går direkt från underleverantör) och självklart då även en del friluftsartiklar.

Sedan misstänker jag att den du referar till är en butik som inte finns en svensk men bland annat tysk och engelsk version av. Denna bygger ju som koncept på att förmedla kontakt mellan kund och säljare, det är liksom hela konceptet. (De säljer även eböcket och en del annat själva, men det är inte huvudsaken.)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nippe_n Nätbutiker Utrustning allmänt 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg