Näst intill monopol

Jag har läst en hel del av inläggen om Naturkompaniet. Det handlar mycket om service och kundbemötande, det tror jag inte är specifikt för Naturkompaniet. Vad jag dock har retat mig på under de senare åren är att sortementet är enahanda. Jag har fått förklarat för mig att det råder i det närmaste en monopolsituation inom utrustningssverige, på ett eller annat sätt äger Fjällräven mycket av de märken som säljs idag. Det finns massor av intressanta märken som man så gott som aldrig ser i handeln.
Jag vet att Playgound har en hel del andra märken men det känns lite jobbigt att behöva åka till huvudstaden för att handla varje gång. jag efterlyser därför en butik som vill sälja bra grejjer oavsett vem som är tillverkaren.

Kanske lättare att kolla länkregistret här på Utsidan.

Men kan dock hålla med om att sortimentet har försämrats och verkar mer inriktat på citykidsen som åker till Åre. Även märket Tierra har tappat lite i mina ögon.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg