Närmsta åkbara spår (sthlm)

Med ny inköpta skidor så e man ju sugen på att prova vingarna,så om någon vart ut och vet vart det kan hålla i morrn lördag trots blidväder.
Har bil och e inte rädd för att köra nån timme eller så.

Tack på förhand /Rickard

Ps ingen plogvall i nåt dike tack ds
 
Nya skidor...

Med helt nya skidor skulle jag nog inte ge mig ut i spåren just nu. Allt för stor risk för sten mm. Ta ett par gamla skidor istället. Det finns spår lite här och var nu. Att rekommendera är väl golfbanor. Åker själv på Nacka golf, men spåren går delvis på skogsvägar där det är gott om sten, samt över två grusvägar. Men till stora delar går 7km-slingan bra att åka på (i alla fall i torsdags...).
 
Rudan

Nu är det iofs redan Söndag men jag såg när jag var ute på S-leden att i Rudan var skidspåren välanvända flera skidåkare var ute.
I Rudan så har dom redan fixat de långa spåren klara alltså inte bara de korta spåren vid Rudans gård utan även de som går bort till Rudans ängar var åkbara. Jag vet inte hur långa spåren kan vara men ett par kilometer kanske de är totalt.

Rudan ligger vid Haninge pendeltågs station infartsparkering finns vid södra delen av stationen sen får man gå 200m.

Man kan även köra hela vägen fram men då måste man köra in via Jordbro industriområde.

MVH
Krister
 
Har hört att det finns,funnits konstsnö spår i lida ?eller i huddinge trakten, kanske inte e tillräckligt kallt än men om någon har koll så e ett svar välkommet.

Har inte tid att åka upp nu på ett par helger så då får det bli nåt här hemma

Tack på förhand // Rickard
 

Liknande trådar