Hej, jag har ett problem när jag cyklar mtb. Efter ett tag, runt cirka en halvtimme eller så börjar jag få problem med nacken, kappmuskulaturen och mellan skulderbladen. Det känns som domningar och blir värre och värre ju längre jag cyklar, till sist utvecklas det till huvudvärk. Finns det någon som har tips på vad jag ska göra, jag har köpt ett riserstyre så jag sitter mer upprätt då det känns bekvämare, jag funderar på att även köpa en kortare styrstam då jag vill komma närmare och inte ha en sån liggande körställning.
Tycker det här är skitjobbigt och det förtar grymt mycket av mitt cyklande. Måste stanna och tänja ut och stretcha med jämna mellanrum, men det hjälper bara för stunden.
Finns det några bra tips gällande sittställning, prylar på cykeln och träning som kan hjälpa.
Tycker det här är skitjobbigt och det förtar grymt mycket av mitt cyklande. Måste stanna och tänja ut och stretcha med jämna mellanrum, men det hjälper bara för stunden.
Finns det några bra tips gällande sittställning, prylar på cykeln och träning som kan hjälpa.