Mystiskt slitna T-1:or

Läste att någon förutom jag fått mystiska förslitningar i form av tryckskador under tådelen. Kollade upp detta på mina T-1:eek:r som fått veritabla hål ca 5 mm innanför kanten samt sullossning som medförde att en stor del av gummit hotar ramla loss helt och göra pjäxan obrukbar, efter ca 15 dagar, skräcksenario. Vid koll visade det sig dock att detta var pga att scarpa provat ett nytt mer greppvänligt sulmaterial som skulle ge mer grepp. I retrospektiv visade det sig att det var för mjukt och ej höll. Byts ut på garantin. Det sura är att det förmodligen tar 2-4 !!månader att få jobbet gjort. Kör säsongen ut och hoppas sulan håller ihop så får det väl bli lagning i sommar. Känns dock lite vanskligt om de klarar hålla ihop så länge.

Väntar med spänning att få höra något från killen som köpte TM 24

Eder Bosse

Årsmodell?

Det låter inget bra. Vad är det för årsmodell på dina T1:eek:r?

Om de är sprillans nya, har du då svart eller gul färg på sulan under klacken?

/Björn

Tre små hål?

Hej Bosse!

Men...NN föreskriver små hål för att kunna använda traditionella tåbindningar. De skall vara där! (Just kidding... visst är jag otroligt barnslig!)

Den mer intressanta frågan är: - Vilken bindning har du?

MVH/MM

Följetongen fortsätter

Mina T-1:eek:r skall vara modell 2000 och har gul sula under klacken. Jag har åkt dem i en riva III som för övrikt verkar fungera mycket dåligt ihop med T-1:eek:r då man ibland lyckas bryta ur pjäxan trotts att vajern är mycket hårt spänd.

Hare' Bosse

summering av reklamationsfrågan

Hej

Berättade i våras om mina bekymmer med lättslitna sulor på T1. Efter att ha haft dem på outside i sommar beslutade de att detta var normalt slitage och ej gick att reklamera. Detta trots att min sporthandlare, initierad, sagt mig att de exprimenterat med sulorna.Man tycker att outside borde vilja att deras dyra kvalitetsprodukt gick att slita på mer än 15 dgr.Kommer inte att diskutera detta med dem mer utan kostar väl på en egen omsulning.(Törs inte skicka pjäxan igen då det tog flera månader att få tillbaka dem och säsongen står för dörren)
Men man undrar ju med stilla sverkersinne, skall det vara på det viset, skall det vara på det viset, skall det vara på det viset. Skulle slängt dem i tunnan om det inte vore för att de var så bra förutom sulan.

MVH
Bosse

REKLAMERA REKLAMERA REKLAMERA!

OBS OBS!

Allt ni behöver göra är att ringa till Scarpa och berätta läget. Säg gärna åt dem att Outside klnatar sig också!!

Årsmodell 2000 av Scarpa T1 var en Ruggigt bra Pjäxa FÖRUTOM den lilla detaljen att Scarpa just experimenterat med gummit.

DETTA ÄR ETT VÄLKÄNT PROBLEM I HELA VÄRLDEN!

Om inte outside vet om det beror det på inkompetens hos den enskilde handläggaren. Scarpa kallade tillbaka ALLA sina T1:eek:r från butikerna det året. Tro mig, jag fick köpa Crispi.

Alltså, har dina Scarpa T1 2000 gått sönder, Begär nya. Har de inte gått sönder? Begär nya ändå för de KOMMER gå sönder.

/Niklas - Lycklig Crispiägare.

Scarpa och Sverige?

En säkerligen dum fråga, men vilket är då numret till Scarpa och har de ens ett kontor i Sverige, på deras site (www.scarpa.net) så är ju Outside listad som Distributör för Sverige...min Italienska är tämligen obefintlig, så att ringa till Scarpa i Italien är inte något jag skulle mäkta med.

/Anders B

Allmänna reklamationsnämnden!

Uppenbarligen så är det ett fabrikationsfel på dina T1:eek:r. Du har två års garanti mot fabriksfel på alla varor. Åberopa att varan är betydligt sämre än du förväntat dig och att det är din rätt att rklamera enligt skadeståndsreglerna i konsumentköplagen. Outside borde åtgärda felet inom 2-3 veckor eller erbjuda dig nya pjäxor annars kan du begära skadestånd/prisavdrag. Kontakta allmänna reklamationsnämnden så får du råd om hur du skall agera.

/Benny
[Ändrat av bennys 2001-10-24 kl 08:43]

Lösningen av problemet.

Hola
Tänkte delge er lösningen på mitt infernaliska problem. Hade ett intensivt mailande med outside (kopior till konsumentvägledaren) och detta gav till slut frukt. Efter att informationen kommit mig till del att detta problem åtgärdades till 2000. Då jag köpte mina senare än detta blev det ju ett mördande argument att det rimligen borde varit omöjligt att köpa en defekt sko vid detta laget. Med hjälp av försäljaren skulle de skickas till Stockholm för lagning. (nervöst nära säsongen) Vid nästa kontroll 3 veckor senare visade det sig att försäljaren glömt skicka dem. De gav snabbt med sig att de missat detta och resultatet blev att de ersattes med en ny T-1 från i år. Så efter en massa jobb och avsevärt motiverande från min sida har jag nu ett par pjäxor med svart och stark sula. Man är ju brydd att det skall vara så svårt att åtgärda ett kännt fel, men nu är det i alla fall löst.

Ha en god vinter.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg