Myggsäker fiskejacka

Osäker på om detta snarare hör hemma i "Gör det själv"...

Känner ni till någon tunn jacka som är absolut myggsäker? Tänkte använda den till fiske sommartid då det är för varmt för "riktiga" jackor men för mycket mygg och knott för att köra i skjortärmarna.

Min idé är en vanlig joggingjacka (tunn, vindtät), men dessa har ofta reflexdetaljer och skrikiga färger. Gärna med 2-3 fickor och muddar vid handlederna mot knotten. Tyget måste vara myggsäkert.

I eventuell brist på tips får jag sy en egen.

fin!

Ja, den ser fin ut. Är generellt lite anti-anorak pga dålig öppningsförmåga (jag tycker att anoraken är ett vinterplagg till sin utformning). Men du gav mig en tankeställare. Är tyget tunt nog månntro?

Finns en liknaden på wildo som jag använder till både fiske och vara i skogen. Och den är helt utmärkt. Håller vinder ute bra och bra fickor.

Dock är den lite dyrare än vad Itabs är-

Aardwolf; sa:
Finns en liknaden på wildo som jag använder till både fiske och vara i skogen. Och den är helt utmärkt.

Jag gissar att Itabs variant i princip är en kopia av Wildo. De brukar ju inte vara särskilt blyga när det gäller att "låna" idéer av andra (Packaway-jackan är till exempel Haglöfs LIM Ultimate nästan rakt av).

Ja, den kopian på LIM Ultimate var verkligen fotografiskt lik, allt utom färgerna...

Är packawayen bra då? (som regnjacka). Har tidigare handlat lite hos ITAB och inte varit särskilt nöjd med passformen (kagge + korta armar).

Strykarräven; sa:
Ja, den kopian på LIM Ultimate var verkligen fotografiskt lik, allt utom färgerna...

Är packawayen bra då? (som regnjacka). Har tidigare handlat lite hos ITAB och inte varit särskilt nöjd med passformen (kagge + korta armar).

Jag som är spinkig med långa armar kanske är fel person att svara :)

Jag har aldrig utsatts för långvarigt spöregn i min Packaway, så det är svårt att veta hur tät den är.
Men jag tycker att passformen och funktionaliteten är helt ok för de slantarna.

Icke jeg...

Nej alltså, det är inte jag som är päronmannen med för korta armar, utan de kläder (2 olika modeller fleecetröjor, ett underställ) som jag köpt som från ITAB för ett par år sedan som var sådana.

Själv är jag spinkig med långa armar (som farsan menar beror på att hans bror bar mycket vatten till kolmilan i sin ungdom...)

Nordesjö; sa:
Aardwolf; sa:
Finns en liknaden på wildo som jag använder till både fiske och vara i skogen. Och den är helt utmärkt.

Jag gissar att Itabs variant i princip är en kopia av Wildo. De brukar ju inte vara särskilt blyga när det gäller att "låna" idéer av andra (Packaway-jackan är till exempel Haglöfs LIM Ultimate nästan rakt av).

Jo dom är förbaskat lika. Det som skiljer är två bröstfickor.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Arvidsjaur Myggsäker tröja och byxor Kläder 3

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg