Myggnät

Mys med mygg - eller utan?

När man är uppe i fjällen lär man sig att stå ut med många gånger fler mygg än vad man någonsin skulle tåla på hemmaplan. Men ändock kan det ibland bli lite FÖR mycket. Ett myggnät kan rädda kvällen och ge lite lugn i en surrande omgivning.

Så - är det någon som vet var man får tag i ett bra myggnät? Vill gärna ha ett sådant som man kan dra utanpå t ex kepsen.

Ullis

Överskott

Hej!

Myggnät finns i de flesta sportaffärer, men Överskottsbolaget har en billig variant, som fungerar som en hatt. Kolla den.

Bertil

Myggfritt på ÖB

Myggnät kan vara skönt att ha när man sitter stilla och tex lagar mat. När man väl rör på sig tycker jag att man alltid klarar sig utan. Jag köpte till mig och flickvännen på ÖverskottsBolaget c:a 30 kr styck tror jag. Tyg, nät och två metallbågar. Metallbågarna tog jag bort så att det blir mera lätt packat. Med en hatt på huvudet under nätet får man ändå lite luft mellan ansikte och myggnät.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
supinum myggnät på löpmeter Fjällvandring 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg