Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
My first attempt :-)
- Trådstartare Ulvskog
- Start datum
Det tog en halv timme att göra. Den rymmar ungefär 45 ml, precis nog till att koka min matt, med effekt som andra "pepsicanstoves" - Funkar dock nog inte före brinnhål borras runt Fördelen med det här arrangement är att det också går att använda Espit eller direkte i lagerelden Senara förhoppningsvis även gaz....
Eagleeye
Eagleeye
Det finns en anledning till att man inte skall toppfylla spritbrännare, vilket blir oerhört svårt att undvika i ditt fall. In i snickarboa...
peter
peter
Hej PetNor !
Jamen, din Pepsi är jo PROF !
Jag har experimentrad lite mera. I mina 2 minsta "kök" er virkningsgraden ungefär den samma. Den lilla tea-light model kokar 300 ml kaltt vatten på 20 ml sprit på 10 min. Pepsien kokar 400 ml på 30 ml och 10 min, altså nästan det samma !
Hmmm... Tillsammans med Gatewooden är det jo lätt för skogslångturalt
Eagleeye
Jamen, din Pepsi är jo PROF !
Jag har experimentrad lite mera. I mina 2 minsta "kök" er virkningsgraden ungefär den samma. Den lilla tea-light model kokar 300 ml kaltt vatten på 20 ml sprit på 10 min. Pepsien kokar 400 ml på 30 ml och 10 min, altså nästan det samma !
Hmmm... Tillsammans med Gatewooden är det jo lätt för skogslångturalt
Eagleeye
Bilagor
lägger in 2 av mina
Den första var från början tänkt att vara en "penny" variant, därav det konstiga hålet. Fick dock inte jet'sen att brinna ordentligt, så nu är hålet ännu större och mer som en pepsi (men den funkar å andra sidan)
2a är en cat-stove. hur enkel som helst att göra och funkade toppen redan vid första försöket (nackdelen är att den brinner utav h-vete och att den e lite tung)
BZ
Den första var från början tänkt att vara en "penny" variant, därav det konstiga hålet. Fick dock inte jet'sen att brinna ordentligt, så nu är hålet ännu större och mer som en pepsi (men den funkar å andra sidan)
2a är en cat-stove. hur enkel som helst att göra och funkade toppen redan vid första försöket (nackdelen är att den brinner utav h-vete och att den e lite tung)
BZ
Bilagor
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg