Är det någon som har erfarenhet av att använda stekhäll ute i skogen? Jag funderar på att köpa en stekhäll att ta med på våra skogsutflykter. Eftersom vi har småbarn blir turerna relativt korta, max 6 km, så vikten är inte det viktigaste just nu. Jag har dock några funderingar och skulle uppskatta input från er:
1. Storlek: Jag väljer mellan en 38 cm och en 48 cm modell, med en vikt på ca 3,5 kg respektive 5 kg. Jag lutar åt den större varianten för att få mer utrymme att laga mat på.
2. Ben: Ska jag välja de gamla benen som skruvas fast under hällen eller de nya, som Muurikka nyligen lanserat, där benen fästs i handtagen? Eller kanske båda för att ha flexibilitet?
Tack på förhand för alla tips och erfarenheter ni kan dela med er av!
1. Storlek: Jag väljer mellan en 38 cm och en 48 cm modell, med en vikt på ca 3,5 kg respektive 5 kg. Jag lutar åt den större varianten för att få mer utrymme att laga mat på.
2. Ben: Ska jag välja de gamla benen som skruvas fast under hällen eller de nya, som Muurikka nyligen lanserat, där benen fästs i handtagen? Eller kanske båda för att ha flexibilitet?
Tack på förhand för alla tips och erfarenheter ni kan dela med er av!