• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Musik i samband med friluftslivet?

Har en gammal sprucken sned, trasig fiol, delar saknas, den är från förra seklet, senor till strängar.
Kan inte spela fiol, men jag tänkte renovera den och få ljud i den igen efter alla år, jag undrar vem och vilka den muntrat upp förr i tiden, kanske ljudit på någon danstillställning på landet någonstans.
Jag tog fiolen tillvara när ägarna ansåg att den var bara skräp.
Haft den i minst 15 år nu, så det var dags att avgöra om den ska komma till nytta.
Det blir ju ingen Stradivarius precis, men kanske en skogiskrålius?

Stråke har jag, men saknar tagel till den, ingen som har en häst som kan avvara några tagelstrån till stråken?

Hör ni något skrålande hemskt ljud i skogen så är det kanske jag som tränar...
Har ni något musikinstrument med er på turerna?, munspel kanske?
 

Bilagor

  • nytaget 119.jpg
    nytaget 119.jpg
    42 KB · Visningar: 215
  • nytaget 131.jpg
    nytaget 131.jpg
    36.3 KB · Visningar: 215
Jag älskar att spela fiol, har även gjort det i några år så det låter nog inte så hemskt längre. Men jag har tyvärr inte tagit med den ut än, men det står på min to-do list :) Berätta gärna hur det går med att fixa den. Tänkte du sälja den sen eller behålla den och bli ett proffs?