Munstycke i vätseksystem

Idag var det dax att plocka fram min slang till mitt vätskesystem som jag använder på min Nalgoen flaska. Men munnstycket såg inte helt frächt ut, jag vet att jag tvättade det ordentlig senast jag använde det i höstas.

Hur gör ni när ni vet att ni inte ska använda det på lång tid?

Har plockat isär själva bit grejen längst fram men om man gör det för ofta finns det kanske risk att det börjar läcka.

Så hur skötern ni om era system

Jag tvättar min i avfettningsmedel en gång per säsong.

Avfettningsmedel låter som något jag skulle vara lite skeptisk att sätta på plast/gummi. Vad för avfettningsmedel är det du använder? Jag kom på iom detta inlägg att jag inte rengjorde mitt vätskesystem innan vintern, kanske skulle ta ut det och göra det nu, kan man nöddiska det med diskemedel?

Har plockat isär själva bit grejen längst fram men om man gör det för ofta finns det kanske risk att det börjar läcka.

Jag har plockat isär alla bitar till mitt vätskesystem, säkert 20 gånger och det har inte börjat läcka. Om du inte har ett måndagsexemplar så skall du nog inte vara orolig över det.
Jag har dessutom aldrig tvättat det mer än att jag har sköljt det med vatten och det är definitvt inte äckligt heller.
//Peter

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg