Multisportskor?

donga@alfa.telenordia.se (Donga)

Gäst
Salamon Raid Runner

Hej Ulrika...

Jag har just köpt Salamons Raid runner, vilket ska vara en sko för terräng-löpning, vilket anpassar sig bra för löpning under Multisport-tävlingar, där man springer i terräng. Jag har bara känt på skon lite, jag ska börja löpa mer i den snart...

Skon är ganska mjuk med en medelstyv sula. Den är Medel-hög och har en styvar plastdel, längst bak för att ge mer stöd. Bra snörning, enkel. Sitter bra kring min fot. Det är något slags neopren-material där man sticker ned foten, vilket gör att skon slimmar sig runt fotleden också. Dett kan vara en fördel så man inte får in massa skräp som kan störa vid löpning.

Kolla in http://www.salomonsports.se
Jag hoppas dett hjälpte något.

/MVH Daniel "Donga" Gustafsson

Micke

Gäst
Obs! Köp inte Salomon Raid Runner om du pronerar!

Jag köpte ett par Raid Runner fast jag pronerar och det var bortkastade pengar! Jag kan inte springa med dessa skor utan att få hur ont som helst i benhinnorna, så mitt råd är att du provspringer skorna på löpband innan du slår till....

multipelle@hotmail.com (Maria och Pelle)

Gäst
Pronation och Raid Runner

Hej!

Här är två pronerare som kör med Raid Runner och dom funkar super! Det måste vara något annat fel med dina benhinnor...

/M o P

andho (anders)

Gäst
nike!

att rekommendera är en av nikes löparskor!
tyvärr vet jag inte vad modellen heter.
skon är riktigt vridstyv, har superbra mönster.
en grov sko.
modellen brukar dock inte finnas på särskillt många ställen dock.!jag har stitit ut två par på 1,5 år.
har sprungit FEM70 med den. och den är överlägsen om du har hyffsat starka vrister.

Har också tittat på Salomon Raid runner, den nya modellen har precis kommit ut. Sägs att denna modell är mycket bra. Har tittat på North face också, såg en bra modell på internet men har inte sett om den finns i sverige.
Hör av dig om du hittar någon bra modell, jag letar också.

Titta in på debatten på Marathon.se

Där pågår en debatt om bästa multisport skorna. Både orienteringsskor och sk. terränglöpningsskor.
Litepac skall visst ta in ett "nytt" märke i Sverige somheter walsh. JAg skulle nog tipsa om märkena VJ Jalas och Olway. Låt passform avgöra vilken du väljer.

MVH
Cristoffer

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A Högberg Multisportskor... Multisport 21

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg