Multisportare i Norrbotten

Jag vill komma i kontakt med killar och tjejer som är intresserad av multisport. Jag har själv ingen erfarenhet från multisport själv men vill gärna prova på en ny upplevelse.

Hör av er till mig om ni är intresserad.

Var?

Var i Norrbotten bor du? Bor själv i Umeå, men är ursprungligen ifrån Haparanda.
I Boden har finns det iaf ett multisportlag - Team I19. Annars har jag ingen koll...

Danne

Mulitsportare i norrbotten

Jag bor i Boden. Har inte någon koll på vilka lag som finns här. Jag är som sagt ingen multisportare ännu. Men hoppas bli någon gång. Har ingen erfarenhet från något liknande förutom vanlig vandring. Håller du på med multisport?

Jodå...

Jag tränar multisport, och har varit med i en tävling. Började i somras, så jag anser mig fortfarande ganska 'grön' inom sporten.
Det är inte så svårt att börja träna på egen hand till att börja med - springa/orientera, cykla MTB och träna paddling. Nu kanske det är lite hårt att träna paddling utomhus, med tanke på skoterföret...
Satsa på att vara med i t.ex. en FAR-tävling nästa sommar. Det är nog inte allt för svårt att hitta två andra tävlings/träningsinriktade likasinnade. Ni har ju alldeles utmärka miljöer att träna i, i Boden, t.ex. kring Pagla. Perfekt för både löpning och MTB!

Danne

Jag konditionen skulle vara det som jag mest skulle behöva träna på. Och då främst springa. Och vi har ganska bra förutsättningar för träning som du säger här i Boden. Hur såg tävlinen ut som du var med på i somras? Vilka moment var det och vilka sträckor?

Nej, kanoten fick man låna på plats. Cykel fanns att hyra, men vi hade med våra egna...
Jag vet inte vad som är vanligast på övriga tävlingar, men FAR är arrangerad så att det ska vara lätt för nybörjarlag att få vara med och tävla...

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg