Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag bor utanför Lund där jag pluggar. Jag har precis börjat cykla lite MTB. Men vet ej var som är bäst att cykla och söker någon att cykla med. Har cyklat lite med en kompis på söderåsen men han har flyttat nu.
Tjena tjejer
Såg iofs att ni frågade efter MTB tjejer men ville bara tillägga att samma sak gäller för mig som kille. Så jag undrar detsamma, jag har också precis börjat plugga nere i Skåne, men letar efter någon utmaning när det gäller mtb, Söderåsen har jag också fått som tips men är det nån som vet nåt som ligger nämre Malmö - Alnarp -Lund ??? Eller några aktiviter eller äventyr överhuvudtaget ?!?! Hör av er om ni har något intressant på gång !
Jag cyklar INTE MTB och bor INTE i Skåne men jag har ändå tips om vart man kan cykla. Närmaste större område från Lund är Genarp + Romelåsen (inte lika stort som Söderåsen men å anda sidan mycket närmare). Man kan cykla dit via en massa småvägar och stigar från Lund. Ett annat tips att röra sig i Skåne är att leta efter gamla nedlaga Järnvägar. Tex Staffanstorp-Dalby-Revinge-Sjöbo eller sträckan Eslöv-Sjöbo. Vissa sträckor kan banvallen saknas men man brukar kunna hitta tillbaka till den.
Hej !
En fråga, är detta 2000 talets feminism.
Vad är det för fel på oss killar då.
0ps! Jag spåra ur lite.
Till ämnet, jag tycker ni skall söka er till Genarp/Häckeberga på helgerna.
Det finns stor MTB aktivitet då, men det brukar vara mest killar, men någon skall vara först.
Det är med Romelåsen, det bästa stället i södra skåne..
HaDet
ja just det! vad är det för fel på att träna med nån av det motsatta könet? bor strax utanför lund där jag pluggar och letar också efter lite folk att träna med. Förövrigt kan jag förutom genarp rekommendera Kullaberg för det lite mer erfarna cyklisten./L
Howdy people.
Köp Nord-sydleden del 2,leden går mellan
Malmö-Ystad.Kan skarpt rekommendera denna
delen av Skåneleden som tar dig genom många
fina och ganska stora skogsområden,cyklar ej
Mtb men har vandrat där ofta.Hela sträckan är
på 7,5 mil.Tag pågatåget,sedan kan du själv
hoppa av var du vill.
Trevlig tur.
Mvh Nicklas.
Är du tjej men cyklar som en man så kan du få hojja med mig
(Kommer troligen att få en storsko i skrevet av Malin för det där...)
Romeleåsen är kanon, stort område med massor av stigar kors o tvärs. Bra start kan vara från Genarp/Risen parkeringen. Det finns kartor över området på stolpar här o var i skogen men området är ändå stort nog att köra vilse i fastän man är uppvuxen i krokarna