Mt Kenya(Nelion o Batian)

Tänkte kolla om det finns någon här på forumet som har klättrat Nelion/Batian på Mt Kenya eller vet någon som gjort det. Har planerat att åka ner till Kenya o Tanzania 3 veckor över jul o nyår och försöka mig på Kilimanjaro och lite safari. Är oxå väldigt sugen på Mt Kenya, men har lite dåligt med info om just klättringsbiten där.
* gradering
* utrustningsbehov
* hyra av utrustning
* guider

Tar emot all möjlig information gällande Mt Kenya

...och om det är någon som är i närheten av Mt Kenya vid denna tidpunkten och vill klättra så är det bara att höra av sig så kanske vi kan klättra ihop:)

Jo summitpost.org ar alltid bra när man vill ha info om något berg, men jag hoppades på att få lite info direkt från någon som klättat någon av topparna eller som har bra info ang detta. Främst kanske om det finns guider att klättra med om man inte hittar någon repkambrat och vad det isf skulle kosta, även om det finns utrustning att hyra.

Kapar tråden lite snabbt :)

Någon som vet om Diamond Couloir fortfarande finns kvar eller klättras? På det senaste fotot jag såg hade den krympt så att man inte kunde nå de gamla standplatserna.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg