joakimbandersson@hotmail.com (Joakim A)
Gäst
Jag har ett par frågor om MSRs Dragonfly. Jag är på vippen att köpa ett, men jag har hört väldigt
lite om det från annat håll än försäljare....och det vet ni ju hur det brukar låta, i synnerhet
som det är ett av de dyrare köken.
I alla fall, jag vet att Mikael Hedman nämnde lite om sitt Dragonfly i höstas, så han kanske har
lite mer info nu. Det som lockar mig med det är att det går att reglera lågan på köket. Hur fungerar
det i praktiken ? Hur är ljudnivån i förhållande till XGK ?
MSR har ju numera utrustat sina kök med s.k. Shaker Jet, som skall vara ett sätt att rengöra det....
Har någon erfarenhet av detta, och andra underhållsfrågor?
Angående vindskydd, fungerar MSRs egna, eller är det att föredra att försöka knö in köket i
sitt Trangis, typ ? Tanek är att använda det på blåsiga, regniga fjäll.....
Dessutom den ständiga bränslefrågan...finns det nån fördel med att köra på de amerikanska bränseln
som tillverkarna anger? Jag menar, är de svenska motsvarigheterna sämre, eller bara
billigare (här i Sverige alltså) ?
lite om det från annat håll än försäljare....och det vet ni ju hur det brukar låta, i synnerhet
som det är ett av de dyrare köken.
I alla fall, jag vet att Mikael Hedman nämnde lite om sitt Dragonfly i höstas, så han kanske har
lite mer info nu. Det som lockar mig med det är att det går att reglera lågan på köket. Hur fungerar
det i praktiken ? Hur är ljudnivån i förhållande till XGK ?
MSR har ju numera utrustat sina kök med s.k. Shaker Jet, som skall vara ett sätt att rengöra det....
Har någon erfarenhet av detta, och andra underhållsfrågor?
Angående vindskydd, fungerar MSRs egna, eller är det att föredra att försöka knö in köket i
sitt Trangis, typ ? Tanek är att använda det på blåsiga, regniga fjäll.....
Dessutom den ständiga bränslefrågan...finns det nån fördel med att köra på de amerikanska bränseln
som tillverkarna anger? Jag menar, är de svenska motsvarigheterna sämre, eller bara
billigare (här i Sverige alltså) ?