MS Autoroute 2004

Har testat Microsoft Autoroute 2004 (AR2004). Kartunderlaget verkar om inte identiskt med så i alla fall mycket snarlikt Garmin Mapsource European Metroguide 5. Skillnaderna mellan AR2003 och AR2004 liknar även dem mellan Garmin MG4 och MG5. Det gäller såväl vägar som Points Of Interest.

Har ännu ej testat AR2004 mot GPS. Enligt Help-texten i AR2004 uppdateras kartbilden numera varje sekund:
(The GPS position reporting delay has changed from 15 seconds to 1 second. This nearly eliminates any delay in updating your position as most devices do not report positions more frequently than at 1 second intervals.)

Till AR2004 hör PocketStreets, som är ett program för Pocket PC, t ex iPaq. Man kan exportera kartutsnitt från AR2004 och köra i iPaq med PocketStreets. Pocket Streets har stöd för GPS och visar aktuell position på kartan. Har testat med Navman 3400 och det funkar. Uppdateringsfrekvensen verkar vara ca varannan sekund.

Jag har 2003 o det funkar väldigt bra i min Casiopeia, enda bekymret är att Pocket Streets hänger sig när jag öppnar kartan ibland och så saknar jag en funktion för att hålla datorn vaken.
Annars är det frid o fröjd.
Tycker inte att filerna blir så hemskt stora heller, mellan 1 & 2 Mb för mina utsnitt som väl är halva länet eller så.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg