Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag är en nybörjare som undrar om det finns några bra motionsspår för mountainbike i stockholmstrakten. De kan gärna gå upp och ner men de får inte vara för tekniska... Alla tips mottages med glädje!
Jag vet inte var i Sthl du bor, men norra delen domineras av Järvafältet. Jag har hand om mtb-träningen för Fredrikshof på söndagarna vintertid. Då brukar vi starta från Lövsta och köra ut mot Ängsjö (stäket) för fika. Sedan åker vi tillbaka över norra Järva till Barkaby. Mitt tips är att kolla i bokhandeln efter gröna kartan Stockholm nr.101. Den är indelad i 4 delar efter väderstrecken och har en så pass bra skala att dom flesta grusvägar/stigar finns med. Sen är det bara att åka ut och "reka" slingor, korta, långa eller mittemellan. Den som vill får gärna deltaga i någon av våra träningar kolla på http://www.fredrikshofcykel.nu även om man inte är medlem. Dom flesta i klubben kör bara mtb på vintern så det är då vi kör i skogen. Det är ett bra sätt att lära sig hitta nya vägar. Om du har fler funderingar kring vägar på norra Järva så maila gärna så ska jag försöka hjälpa dig.