Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Testade igenom flertalet av deras rätter på senaste paddelturen. Smakar varken bättre eller sämre än andra tillverkare. Inget man längtar efter. Chilin blev favoriten. Överlag klent med kryddor.
Tycker ofta att frystorkat är klent kryddat. Maten är väl anpassad för dom som inte gillar starkt så får man hotta upp den efter smak.
Själv brukar jag ha med vitlökskapslar (kapslar med vitlöksolja som vissa äter vid förkylning) och slänga i. Förhöjer smaken på de flesta rätter, om man gillar vitlök såklart...........
Tycker ofta att frystorkat är klent kryddat. Maten är väl anpassad för dom som inte gillar starkt så får man hotta upp den efter smak.
Själv brukar jag ha med vitlökskapslar (kapslar med vitlöksolja som vissa äter vid förkylning) och slänga i. Förhöjer smaken på de flesta rätter, om man gillar vitlök såklart...........
köpte hem en rätt rejäl laddning MH från USA i höstas. Tyvärr har jag inte testat så många ännu. Men av de jag har ätit så är lasagnen sjuuukt god. Kan varmt rekomenderas
Åt dessa under 3 veckor när jag var på Denali. Kan varmt rekommenderas, har ett sjukt stort utbud på olika maträtter, för-/efterrätter och frukostar. Tyvärr verkar dessa inte finnas i sverige. Godast är Kycklingbröst med potatismos och Chili Macken samt scrambled egg frukostarna.
Helt klart det godaste frystorkade, men hemmagjort väger så klart högre.
Jag har provat Mountain House Lax och potatis (-gryta).
-tråkig konsistens
-tråkig smak eller snarare obefinlig smak
-tråkigt pris = högt pris i förhållande till ovan.
Slutbetyg: En stor besvikelse, bara snäppet bättre än Blåbands "outdoor meals".
Jag gillar inte Mountain House något vidare. Mesig smaksättning och tråkig konsistens.
Den bästa frystorkade maten i min smak är absolut Real Turmat. Smakar gott, bra konsistens och jag blir tilräckligt mätt.
Wildlife är också ganska bra. Dubbelportionerna är prisvärda.
Har även prövat en sort som heter Trekking Mahlzeiten (tror jag det var) men det var ett riktigt bottennapp.
Vi testade Mountain House Pasta Lasagne och deras chili i juni. Det var fullt ok, men som övriga påpekat så är de inte speciellt hårt kryddade. Det fixar man dock enkelt själv, speciellt med lite salt tycker jag.
I övrigt kan man tillägga att jag föredrar Trekking Mahlzeiten över Real.
Mitt tips skulle vara att köpa några och testa helt enkelt. De kostar inte mer än en normal dagens lunch, så det är ju inte som att köpa ett nytt tält, eller så.