Mountain Hardwears lättviktspullovers

Rejäl rea på dessa pullovers på addnature just nu. Jag kan dock inte se vad skillnaden är mellan modellerna förutom materialen som verkar snarlika så när som på några gram. Någon materialkännare här som kan reda ut skillnaderna mellan:
1. Blazar pullover http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MHWMBLAZARPULLOVER
2.Quasar pullover http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MOUNTAINHARDWEAROM4498

Läste en recension om quasar där den beskrevs mer som en nödjacka än något annat.

Blir lite spekulation - men jag har en ghost whisperer down jacket; så är mer än ren gissning åtminstone:

Ghost whisperer är ett extremt lätt och halvtåligt material. Funkar helt klockrent på min förstärkningsjacka, men vette fasen om jag tror den skulle hålla för lite hårdare tag. (Påminner lite om Pertex Quantum i känsla tycker jag.)

Sedan vet jag ju inte om spökmaterialet känns annorlunda i membranplagg eller något sådant.

Nylonjackan lär vara något slittstarkare. Gissar bara - men kan inte tänka mig att ghost whisperer jacka skulle hålla för särskilt mycket slitage mot sten om man nu klättrar i den.

dmchris: Du har nog rätt, ghostmaterialet verkar inte tåla mycket. Lutar åt nylonvarianten.
smux: Riktigt frän jacka, dock lite för tät för att gå längre turer i skulle jag tro, eller?

jag beställde en ghost whisperer down hoodie, tror den hette så. Den var mycket lätt men väldigt tight, normalt sett har jag medium även om jag är bredaxlad, men denna kunde jag inte ha. små storlekar är alltså en orsak till att dom blir ganska lätta. sedan var materialet väldigt tunt.
det slutade med att jag returnerade den.

Beställt Quasar pullover i XL nu, 1350kr på addnature med studentrabatt. Helt klart värt att testa för det priset. Ska bli spännande att se hur den är i storleken, har large i vanliga fall.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg