Mot Kebnekaise!

Nu så!

Efter mycket snack (mindre verkstad :) ) blir nu turen Göteborg av Kebnekaise av! Tackar för mycket inspiration och bra råd och tips från andra trådar (speciellt Mikael Karholms "Genom Sverige i sommar?").

Starten går den första Juli och vi räknar med att drygt 160 mil och 14 dagar senare kunna bestiga Kebnekaise!

Den stora utmaningen... blir det tristessen? Eller att kunna stoppa i sig tillräckligt med mat under vägen? Ett tips kan vara att köpa aktier i Sibylla nu, innan vi ger oss i väg :)

mvh
Niklas

Det blev rutin...

av cykling under 13 dagar kan jag meddela. Nu tillbaka i Göteborg efter 168 mils tramp till Kiruna. Kebnekaise avstod jag maa hälseneinflammation de sista 40 milens cykling...

En fantastisk upplevelse. Vi bor i ett stort (låååångt) land med rätt mycket backar :)

:)

Några små kort från sommarens äventyr

Och så var äntligen de tillåtna fyra korten upplagda i fotoalbumet i min profil.

Nu väntar vi bara på cyklarna som skall lyckas ta sig tillbaka från Kiruna till Göteborg. Snart har det tagit Bussgods längre tid att transportera ned dem än vad det tog oss att cykla upp dem :)

Återkommer eventuellt med en liten reseberättelse i via denna tråd om "äventyret".
mvh
Niklas
[Ändrat av lgniklas 2004-07-28 kl 18:48]

Hur gick det?

Tjena Mikael! Hur gick din egen planerade resa? Varje gång vi mötte cyklister pratade vi om att det kunde vara du :)

mvh

Niklas

Det gick inget vidare du...

Jag kom inte ens iväg. Det var mycket på jobbet och jag fick köra på här i sommar.

Det får bli nästa år istället :)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg