Hej Erik. Jag har en gammal( 7-8 år) Topp Tind 5 som är använd rätt flitigt sommar höst vinter och vår, jag tror att den du funderar på är samma typ med ett annat namn. Innertältet gör att man får en utmärkt komfort med bra värme, det är en lättviktare som är mycket användbar. Var ute för 2 veckor sen o fiska en helg (pimpelmete) och då spikar jag bara fast den på sjön, blir vädret dåligt drar jag bara upp dragkedjan i golvet ( där jag har ett pimpelhål) samt drar på fotogenkaminen och har det hur gott som helst "inomhus" samtidigt som en o annan firre kommer upp ur golvet. Den används på senhöstarna vid fjälljakterna också. Skall man vara mera flera personer så har jag en Topp Jakt 9 också som jag nyttjar sommar o höst, den är väl ca 5 år. Skall man köpa ett tält som man använder året om vid alla möjliga tillfällen finns det inte så mycket att fundera på, då skall det vara en lättviktare med innertält, dom kan verka dyra, men är värd vartenda öre när kalfjallet piskas av regn och storm eller som för 2 veck sen när temperaturen sjönk under 32 MINUSGRADER celsius. Jag tror dessutom mina tält håller så länge jag lever, så det är en investering att satsa på Moskoselkåtan. Då jag var yngre bodde jag i vadsomhelst, nu vid mogen ålder vill jag ha det lite mer komfortabelt. Så satsa du Erik på en äkta Moskoselkåta och jag vågar lova att du blir nöjd.