Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tänker resa till tropikerna i december och behöver ett moskitnät. Någon som vet var man köpa ett sådant?
Eftersom jag bor i södra sveriges värsta avkrok (Kalmar) så antar jag att det får bli ett köp på nätet.
Jag skulle nog vänta med att köpa ett till jag kom ner. Var själv nere i Venezuela i sommras och köpte mitt där, funkar hur bra som helst och mycket billigare
Fördelen med dem är att de är impregnerade på rätt sätt. Och känner jag Sverige rätt är impregneringssoppan inte så farlig för folk, vilket har ganska låg prioritering utomlands. Har för mig det kostade 300 kr och det är ingen stor kostnad för att slippa otrevligheter (antingen från myggen eller medicinerna, tex Lariam).
Apoteket på Arlanda säljer en bra modell. Det är inte alltid så lätt att hitta myggnät i tredjevärlden. Oftast finns bara en stor otymplig modell med en stor ring som mesh tyget är fästet på. http://www.globetrotter.de har ett stort utvalg.