Mortons - vik hädan

Nya kängor, Keen Pyrenees Syrup, som kändes riktigt bra i butiken. Den allra skönaste skon jag provade, en från Meindl, hade en annan prislapp som inte alls var så skön.

Jag har vandringstränat två gånger med kängorna. Jag tejpade fast en lös pelottklutt i vardera sko, som jag ska testa en tredje gång, och jag valde att tejpa fast dem så att jag kan justera dem om den inte hamnat på exakt rätt ställe.

1690124005408.png

Den andra provvandringen var liksom den första på ca 9,5 km, och jag hade knutit för hårt vid höger vrist, så det tryckte på lite. Fick spänna upp och efter det kändes det bättre. Ca 10 kg i ryggan.

Nästa gång jag knatar med ryggsäck är det aningen mer i ryggsäcken. Foten mår bra igen.

Målvikt 23 kg...distans ca 10 km.

Vandringsvikt sedan är ca 20 kg...

Känner att jag inte har komplett bakgrundsinfo men tolkar det som att du lider av Mortons neurom och är på god väg att lösa det med nya kängor?
Då säger jag grattis! 😄💪

Känner att jag inte har komplett bakgrundsinfo men tolkar det som att du lider av Mortons neurom och är på god väg att lösa det med nya kängor?
Då säger jag grattis! 😄💪
Har haft problem i många år, och har lyckats hantera det med pelottsulor. Nu var det dags att skaffa nya skor, och jag har provat olika varianter på skor. Jag vill ha skapligt lätta kängor och är nöjd med att jag hittade dessa.
Den vanliga lösningen när det gäller skor över huvud taget har varit att skaffa rymligare skor, och peta in pelottsulor under innersulan. Det har fungerat bra på löparskor, cykelskor, vardagsskor och vandringskängor. Nu var mina gamla kängor slut och jag hittade som tur var dessa från Keen.
Första gången som Mortons neurom ställde till det, och jag blev lite orolig, var 1992 när jag skulle springa New York Marathon. som tur var så gick det bra att springa loppet.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg