Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det finns cilivisation både i början och slutet av leden. Leden är populär så det borde finns många andra vandrare. Varför sökte inte kvinnan upp någon? Om hon blev traumatiserad av händelsen, hur kunde hon då hålla sig vid liv i en månad efteråt?
- Det är vinter.
- Leden är stängd.
- Vädret har varit skräp. Kloka människor har stannat hemma under denna period.
- Det finns rejält branta passager i området. Oavsett om det handlar om att de halkat av leden och farit nedför en slänt i bokskogen eller kanske tappat bort stigen uppe på berget på grund av nysnö så finns det alla möjligheter att göra illa sig. Ett fall i sig är inte så konstigt.
Jag passerade McKenzie Hut (där kvinnan hittades) ett par gånger under min vistelse där nere. Kalla mig morbid men jag tycker det är rätt lustigt att jag och min kamrat på just denna tur underhöll oss med ett stående skämt som gick ut på att kommentera möjligheterna till att komma undan med ett spontanmord i de branta sluttningarna upp och ned ur just denna dal. Sammanträffandet med trådskaparens rubrik var lite lustigt.
Men självklart är det förtal och inget annat att ifrågasätta kvinnans agerande tills de rett ut det hela. Är man nedkyld, svulten, icke engelsktalande och har just mist sin livspartner så känns det som att man kan förlåta en viss apati när hon väl fått fatt i en stuga med en spis och en säng.
Men självklart är det förtal och inget annat att ifrågasätta kvinnans agerande tills de rett ut det hela. Är man nedkyld, svulten, icke engelsktalande och har just mist sin livspartner så känns det som att man kan förlåta en viss apati när hon väl fått fatt i en stuga med en spis och en säng.