mora m.i.k.e. vs mora miki

Lära ut hur man använder en kniv ? det finns ju olika användningsområden för en kniv, och knivens utformning varierar därefter.

En slaktares område - En klassisk Morakniv!

En kocks område - En klassisk Morakniv!

En snickares område - En klassisk Morakniv!

En hantverkares områden, bearbetning, förädling av olika material - En klassisk Morakniv!

En hantverkare med konstnärlig inriktning - En klassisk Morakniv!

En hantverkare med nyttoföremålsinriktning - En klassisk Morakniv!

En fiskares område - En klassisk Morakniv!

En frilufts inriktad skogsmans/kvinnas område - En klassisk Morakniv!

En elektrikers område - En klassisk Morakniv!

En golvläggares område - En klassisk Morakniv!

En knivslipares område - En klassisk Morakniv!

En knivtillverkares område - En klassisk Morakniv!

En krigares områden - Ett japanskt samuraisvärd!
En dräpares område.... - Ett japanskt samuraisvärd!

Kom inte på mer...

500-600 kronor är billigt för en komplett knivutbildning....mycket billigt...
Vad tycker du om mina knivval?

Vad tycker du om mina knivval?

I stort ser det vettigt ut om man är en hejare på Moran...
Men du dras med något japanskt syndrom, kommer inte på det nu....jooo!

Du har sett det på tv:n tror jag, där en japan skryter om att ha ett så vasst blad så de han hugger huvet av märker inte det....så han gör det med en som inte tror honom....

Han säger : jaså du lille vän, du tror mig inte. skaka på huvet så får du se....

Hej alla läsare,

Det är jag som är Mikael Åkerman, grundare av http://www.survival.se, http://www.moraknife.se och en del andra produkter man kan hitta om man söker på survival och mitt namn på nätet.

Grundkniven bygger helt riktigt på en MORA MIKI på precis samma sätt som en Rolex bygger på en 199 kronors Casio men med den skillanden att vi tillför en förädling, en produktförbättring som en Rolex inte kommer i närheten av.[/URL]

Vad är det för jämförelse?
Den här Mikael pratar bara snömos vad jag kan se av hans resonemang i sitt inlägg här på utsidan och förstår av sidan där han försöker kränga en kniv för mer än 10 gånger den är värd. Hoppas att ingen skackare har gått på den här bluffen!

Ursprungliga uppfattningen stärktes efter MIKe´s inlägg. Taffligt försök att tjäna pengar på de som inte har så bra koll.
Luktar lika illa som han som skulle lära oss spåra för flera tusen.

Jag har förresten en utmärkt produkt oxå, Solstajkan kallas den, lång utveckling och förbättring av ett eldstartarverktyg. 800:- asken, räddar garanterat liv.

Jag har förresten en utmärkt produkt oxå, Solstajkan kallas den, lång utveckling och förbättring av ett eldstartarverktyg. 800:- asken, räddar garanterat liv.

Ja jävlar, lärarn i fysik på gesällutb. (soteri) hade en två-timmars utläggning om hur och varför en tändsticka tänds. Så nog finns det underlag...

Den lärarn var rolig, för det han lärde oss låg på så låg nivå för honom, och hela tiden stannade han upp för att kolla med minnet att han sa rätt. Och utfransningar var helt otroliga.

valdemar

Vad är det för jämförelse?
Den här Mikael pratar bara snömos vad jag kan se av hans resonemang i sitt inlägg här på utsidan och förstår av sidan där han försöker kränga en kniv för mer än 10 gånger den är värd. Hoppas att ingen skackare har gått på den här bluffen!
Håller med. Ingenting i hans förklaring ändrar min uppfattning gällande den här bluffen. Sorgligt.

~Paul~

Nåt av det han visar på bild har väl relevans och kanske finns det knivanvändare som får nytta av lite nya om inte världsunika grepp. Men priset på kniven? Hur förbättrar man egentligen slipytan på en kolstålsmora i nån större utsträckning. Bedöms av "alla" som en fullgod egg av fantaztiskt stål i relation till priset. I relation till 600 pix blir det lite mycket att tugga i sig, RAAAP.

Dessutom

handlade det ju i fråga om kniven bara om den skärande eggen, sen tillkommer spetsen, handtaget och handtagsänden. Minst 300:- till för de kunskaperna, vardera......

handlade det ju i fråga om kniven bara om den skärande eggen, sen tillkommer spetsen, handtaget och handtagsänden. Minst 300:- till för de kunskaperna, vardera......
Haha, tänk J. om undertecknad och andra hade tagit betalt för diverse tips kring slipning/bryning här på forumet och hävdat att de är världsunika ;).

~Paul~

Svårt det där

att vara unik när det verkligen handlar om gammal kunskap.......
Men Paul du och jag är ju generösa av oss......lite ger det ju tillbaka....

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg