Kolla denna länk!
Saxat från Freerides "Fråga experten" :
http://www.freeride.nu/expert/view.php?person=23
"Montera bindning i samma hål? 2005-02-09 17:22:43
De främre skruvarna och motsvarande skruvhål i bottenplattan på mina Rottefella Cobra R8 har gått sönder. De pajade efter 5 dagars åkning. Eftersom gängorna är trasiga måste hela bottenplattan som sitter skruvad i skidan bytas. Min fråga är då, om det går bra att skruva dit de nya plattorna i samma hål. Enligt butiken skall det inte vara något problem men jag känner mig lite tveksam till detta. Tidigare erfarenhet av liknande montering har varit en bindning på foten och en skida långt in i skogen. Jag är inte så pigg på att borra nya hål och flytta bindningen eftersom placeringen är perfekt. Skidorna är Elan M666 om det kan ha någon betydelse./Johan
/ jhn
Jag har själv gjort sådan ommontering utan problem.
Doktorns ordination - Vid oro:
Inspektera hålen. Om gängan ser ut att vara trasig blandar du stålull (utan tvål) och epoxy, trycker der hela skiten i hålet och låter härda, sedan kan du borra om och jämna till ovankanten.
Ifall hålen ser OK ut trycker du bara i vattenfast trälim om du vill kunna lossa plattan, annars långsamhärdande epoxy, o skruvar fast igen.
Njemas problemas!!!
På mina DB slet jag ut hålen efter för mycket skruvande. Då rensade jag ur hålet till konisk form, körde stålullstrickset, doppade skruven i matolja, skruvade i den utan att borra, tog bort skruven igen innan det stelnat helt och lät det hela sluthärda. Resultatet: instant inserts! Har hållit för X antal hopp i parken och en cliffdrop eller 2.
/ Mattias Unander"
Lycka till!
//Calle