Jag har haft två bensinkök, Whisperlite och Explorer. Fungerar sådär, meckiga att förvärma, serva i fält och packa ihop... har använt gaskök på vårvinterturer sista åren vilket fungerat över förväntan. Men, om man nu skulle skärpa sig lite och skaffa ett bensinkök, till vinterturer (med snösmältning som kvällsnöje) ?? Jag tycker att Optimus Hiker ser bra ut, verkar fungera lika bra eller dåligt som Nova, lätta att packa upp och packa ihop. Nu till min fråga: är det någon som prövat att modifiera själva lådan ? Köket väger ju 1600 gram, vilket är lite väl häftigt. Ett Novakök med tom bensinflaska med pump väger väl typ 600 gram. Jag förstår att värmefördelningsplåten gärna ska sitta kvar, men själva plåtlådan borde ju gå att göra betydligt lättare utan att förlora den enkla uppställningen. Något lite mindre stötskydd skulle jag kunna leva med... Ingen där ute som vacuumbakat en kevlarkompositlåda eller snickrat ihop en titanplåtlåda med nättare vindskydd till Hikern ??
Modifiera Optimus Hiker ???
- Trådstartare titantomten
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
Modifiera äldre Trangia för gas, såhär kan man göra. (bilder)
- Börjat av Peter77
- Svar: 56
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök
- Börjat av Alucardi
- Svar: 41
-
-
-
-
-
-
Kan Optimus gasbehållare användas till Trangias gasbrännare?
- Börjat av Pannkakan16
- Svar: 2
-
Förvärmningsfilt till Optimus/ Primus multifuelbrännare
- Börjat av trangia25
- Svar: 1
-
-
-
-
-
-