• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Moder natur hämnas på tyskarna?

Jaha så man får inte vara Tysk längre?? Själv är jag Tyskättling. Varför skall naturen hämnas på oss? Säg till så skall jag lämna Utsidan.se snarast så som så många andra medlemmar har gjort.
[Ändrat av kanotisten 2003-07-25 kl 10:06]

Ja, det där var nära ögat. Dock är det lite komiskt att du väljer att lägga in det här inlägget i forumet "Fritt fall"! Vem syftar du på då? Att de tyska turisterna var med om ett fritt fall? Knappast troligt. Eller syftar du på stenen? Fattar ändå inte varför diskutera detta under fritt fall...?

/

clindh

Forumvärd
Jag flyttade det till Fritt forum nu. Där, om någonstans, passar sådant här bäst...

Det här med ironi och skämt är vääääldigt svårt att få fram i skriven text, det missuppfattas garanterat. Jag antar att inlägget är skrivet som följd av den tidigare "tyskdiskussionen" i Fjällvandring (felplacerad den också), men har man inte läst hela den ser ju det här väldigt konstigt ut.

Masa; sa:
länken var rätt men fel inskriven.
Skall vi börja lägga in sånt här? Det var en svensk hoppare som dog i Norge, skall det in på utsidan? Visst är det märkligt att hets mot folkgrupp inte är tillåtet men att ständigt hacka på tyskar det går bra. // Roland

Vad f a n är "hets mot folkgrupp"... Skall alla hävda "hets mot folkgrupp" så fort dom inte gillar vad som skrivs eller så. Man skall nog vara lite försiktig innan man drar i bromsen och skiker "hets mot folkgrupp".

kanotisten; sa:
Jaha så man får inte vara Tysk längre?? Själv är jag Tyskättling. Varför skall naturen hämnas på oss? Säg till så skall jag lämna Utsidan.se snarast så som så många andra medlemmar har gjort.
[Ändrat av kanotisten 2003-07-25 kl 10:06]

ber om ursäkt ifall jag trampade dig och alla andra på tårna...
var inte menat så...självklart så ska alla få vara med på Utsidan.
MVh joakim

clindh; sa:
Jag flyttade det till Fritt forum nu. Där, om någonstans, passar sådant här bäst...

Det här med ironi och skämt är vääääldigt svårt att få fram i skriven text, det missuppfattas garanterat. Jag antar att inlägget är skrivet som följd av den tidigare "tyskdiskussionen" i Fjällvandring (felplacerad den också), men har man inte läst hela den ser ju det här väldigt konstigt ut.

precis så var det menat.lite av ett skämt.visste är det lite makabert så man kan ju fråga sig ifall jag skulle sätta ut den..nu gjorde jag det,och får stå för konskekvenserna..
det var inte menat att uppröra känslor..

clindh; sa:
Jag antar att inlägget är skrivet som följd av den tidigare "tyskdiskussionen" i Fjällvandring (felplacerad den också), men har man inte läst hela den ser ju det här väldigt konstigt ut.

Hej Christer!

Av en slump hittade jag det här inlägget. Är överraskad över Din värdering att "tyskdiskussionen" http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21391 är felplacerad. Okay, egentligen är den felplacerad i Fjällforumet. Men att den nu finns just där, det beror ju endast på att denna diskussion var en (mycket nödvändig) reaktion på uttalanden som ägde rum just där i Fjällforumet.

"Tyskdiskussionen", som jag f.ö. tänker återupptaga med verkligen intressant material och spännande förklaringar jag hittade, var mycket givande för alla inblandade. Mycket nyttig, även om den är felplacerad.

Men allt detta diskuterades ju i Peter Hackmans inlägg Debatt eller Diskussion http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21430
i Framtidsforumet, där jag bl.a. undrade om inte Utsidans Admin skulle kunna yttra sina synpunkter om det hela. Därför är jag lite överraskad att hitta svaret här, så att säga bortom sammanhanget.

Jag hoppas att "tyskdiskussionen" kan resp. får förbli där i Fjällforumet. Skulle den försvinna därifrån så skulle ju ingen återfinna den. Den är för värdefull för att riskera detta...

mvh,
Georg

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg