MLD Trailstar

Jag har själv tittat på ett Oookworks innertält och de är både smart konstruerade och välsydda. Nackdelen är att det är ett litet företag (typ enmans) som inte verkar klara att kommunicera och leverera, att döma av vad folk skriver och säger. Nu gillar jag att sy själv, men om jag ville ha ett tält till denna gång var jag tvungen att sy själv.

Fundering

Jag gillar trailstar. Har använt ett SMD serenity som innertält vilket funkar bra om höjden på tarpen sätts till typ 130+ cm. Under det blir det sämre och 110 och neråt blir det riktigt saggigt kring huvudet.
Skulle det vara möjligt att göra något i stil med tarptent? Skärma av hälften av tarpen med en vägg fastsatt i golvet som sen går upp till kanten på duken bakom väggen?

Svårigheten torde bli att komma fram till ett bra fastsättningssätt som inte påverkar funktionen i övrigt..

Jag håller på att sy ett enpersonsinnertält till Trailstar som lär landa runt 220 gram. Vad gäller serenety så kanske man kan hantera saggigheten genom att fästa elastiska linor från myggnätet till krokarna på insidan av Trailstar? Det var den lösningen Oookworks använder och som jag lånade till mitt hemsydda tvåpersoners innertält.

Jörgen

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg