mjuka skal

Hmmm...
Det är så att de mjuka plaggen i schoeller dryskin har en oöverträffad förmåga att torka snabbt.
Att de även klarar duggregn och lite mer är väldigt tacksamt.
Passformen på dessa plagg är otroligt bra,de sitter tight men med rörelsefrihet.
Min erfarenhet gäller Klättermusens Mithril Byxor/tröja som jag använt till det mesta .
Det senaste inköpet som verkar vara något kraftigare är Haglöfs Mountain Granite Pants som jag skall hårdtesta i vinter.
Återkom gärna med frågor!
/Bosse
 
ang. softshelldebatten

Hej Bosse! Softshelldebatten fick en väldig fart, och det var väl egentligen inte produktsegmentet som sådant som jag ville fokusera på, utan hur Utemagasinets rapportering om friluftsindustrin fungerade. Tidvis tar Utemagasinet över producenternas uppfattningar, och det är till väldigt lite hjälp för de som inte besitter ett eget "know-how". Själv är jag oerhört intresserad av materialutvecklingen, men det innebär också att jag ökar min kritiska perspektiv, särskilt om produktens egenskaper bär på väldigt små förbättringar, och i vissa fall kanske även försämringar. Vi som har gjort lumpen vet hur länge man klarar sig på tveksamma material och andra produkter, och till sist handlar väl hela frågan om att yttersta bekvämlighet vid givet tillfälle är någonting som väldigt många är villiga att betala en slant för... Mvh.Jan Valentin
 
Mithrilbyxa

Hej igen Bosse! Det är bra med en brukarnas sida för informationen blir inte så styrd då (föreställer jag mig..?). Fråga: Hur klara Mithrilbyxan kall vind enligt dig? Janne.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg