Miura vs. Miura VS

Jag har i många år varit en flitig användare av La Sportiva Miura och funderar på att skaffa mig ett par Miura VS. VS är uppenbart mera agressiv i tåböjen, men hur mycket? Och hur är skillnaden i storlek? Jag har 40 på mina Miuror och då är de tajta men bekväma.

Några erfarenheter?

Hej Ted.
Jag prövade ett par miura VS i butik igår. Passformen är inte alls som vanliga miura. Framför allt är skon spetsigare, vilket gjorde att min stortå inte nådde fram till kanten.

Vanliga miura sitter som en handske på mig, så om du gillar dom är miura vs troligen inget för dig.

Attans...

Jag beställde ett par för bara ettpar timmar sedan. Jag ringde och pratade med folk på både C2 och addnature och fick höra att det var samma läst och att jag skulle välja samma storlek som på vanliga miura. Det är väl bara att avakta och se hur de passar, det kan ju bli bra.

Jag har nu hunnit prova mina nya VS ett tag och har klättrat uppskattningsvis ett 30-tal replängder med dem.

När jag först fick dem och provade dem på foten (jag beställde samma storlek som jag brukar ha på Miura) så upplevde jag samma sak som Gustav beskriver, att jag inte riktigt "nådde fram" med stortån och trodde inte alls att de skulle de skulle bli riktigt bra men gav dem en chans ändå. Och jag blev inte besviken!

Efter bara ett par leder så var de inklättrade och passformen var plötsligt riktigt bra. Detta är verkligen en supersko för alla oss som gillar Miura men vill ha något som är ett snäpp vassare.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg