"Mitt val"

Äter för tillfället "mitt val vegetarian" som tillskott, men borde jag istället ta "Mitt val sport" då jag tränar?

Vad är de största skillnaderna mellan de två? I och med att jag är vegatarian är jag ju väldigt noggrann med att försöka få i mig allt...

Varför äta kosttillskott över huvud taget? Man får i sig de vitaminer och mineraler som man behöver genom att äta rätt och rätt mängd (även som vegetarian). Visst finns det nåt enstaka undantagsfall där det kan vara bra att knapra, men oftast hade det nog varit bättre att satsa på riktig mat.

/Håkan

Teddie; sa:
Äter för tillfället "mitt val vegetarian" som tillskott, men borde jag istället ta "Mitt val sport" då jag tränar?

Vad är de största skillnaderna mellan de två? I och med att jag är vegatarian är jag ju väldigt noggrann med att försöka få i mig allt...

Skillnaden mellan de två står skrivet i innehållsförteckningen som finns på burkarna eller på Apotekets webbplats. Om jag minns rätt innehåller Mittval Sport fler vitaminer och högre doser av vissa mineraler. Har aldrig köpt någon av dem själv eftersom de är löjligt dyra jämfört med Vitamineral.

Vilken du ska använda beror ju på varför du äter tillskott. Om du är noggrann med vad du äter behöver du ju egentligen inte äta tillskott även om du tränar mycket. Om du köper Mittval mest för att vara på den säkra sidan och hellre överdoserar lite än riskerar att underdosera, så rekommenderar jag att du byter till Vitamineral.

/Klas

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg